امروز: May 3, 2024

آمریکا نگران آینده خود در منطقه است

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۱۱/۰۳ بدون نظر   20 بازدید

اندازه فونت    
آمریکا نگران آینده خود در منطقه است

آمریکا نگران آینده خود در منطقه است

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره حملات آمریکا و انگلیس به یمن بیان کرد: حمایت‌های همه جانبه آمریکا و ناتو از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه و حمایت مردم یمن از مظلومان غزه می‌توانست این چشم انداز را برای تحلیلگران مسائل منطقه روشن کند که قطعا مقامات آمریکا تحمل درک ضربات سنگین به ستون فقرات رژیم صهیونیستی را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از توان رژیم صهیونیستی در قالب حمایت‌های اقتصادی غرب از این رژیم غاصب بود؛ بنابراین بعد از حملات آمریکا و انگلیس به نقاطی در یمن باید این نکته مد نظر باشد که قطعا مردم یمن دست از حمایت خود از غزه برنخواهند داشت و همچنان به ستوان فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستی ضرباتی را که ممکن است هولناک‌تر نیز باشد وارد خواهند کرد. پیش بینی این است که قطعا این حمایت همه جانبه مردم یمن از مردم غزه تا رفع محاصره غزه و آتش بس نیز تداوم خواهد داشت.

صدر الحسینی افزود: مهم است بدانیم که مردم یمن در طول ۱۰ سال مبارزه استقلال خواهانه خود بر علیه ائتلاف ضد یمن یعنی آمریکا و انگلیس نشان دادند ملتی نیستند که با اقدامات آمریکا دچار تزلزل اراده شوند و از اقدامات حمایتی خود از مردم غره دست بردارند. اما ابهامی که وجود دارد این است که چطور امکان دارد یک ابر قدرت نظامی که صاحب وتو در سازمان ملل متحد است بر علیه یک جریان مقاومتی که به تازگی از یک جنگ ۸ ساله به یک استقلال نسبی رسیده است این چنین زبونیت نشان دهند؟

آمریکا نگران آینده خود در منطقه است

تحلیلگر مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: معتقدم که آمریکا نگران آینده خود در منطقه خواهد بود، زیرا اگر دولت نجات ملی بتواند حاکمیت یمن را به طور کامل در اختیار داشته باشد حتما امکان استعمار این منطقه توسط آمریکا و انگلیس که دخالت‌های چند ده ساله در این حوزه جغرافیایی داشتند از بین خواهد رفت.

وی درباره اهمیت تنگه باب المندب نیز بیان کرد: گذرگاه باب المندب در حوه تنگه‌های جهانی از حوزه دریانوردی بسیار با اهمیت است؛ این رو باید دانست که تقریبا بیش از ۶۰ درصد از مجموعه تجارت جهانی و حدود ۳۰ درصد از تجارت انرژی از این منطقه عبور می کند و این گذرگاه با چند گذرگاه بعدی و قبلی خودش بخش قابل توجهی از ژئو اکونومیک جهانی را در برگرفته است؛ بنابراین تنگه باب المندب و دریای سرخ از نقاط استراتژیک بین المللی محسوب می شود که هرکسی در این منطقه بتواند دست برتر را داشته باشد می تواند در معادلات آینده جهان تاثیرات قابل توجهی را به جای بگذرد.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه