امروز: April 20, 2024

اخبار استقلال| ردپای تاج در فاجعه استقلال

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۱/۱۵ بدون نظر   42 بازدید

اندازه فونت    
اخبار استقلال| ردپای تاج در فاجعه استقلال

اخبار استقلال| ردپای تاج در فاجعه استقلال

با پرداخت نشدن مطالبات آندرا استراماچونی حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا قطعی به نظر می‌رسد و قهرمان بدون شکست لیگ بیست و یکم برای دومین سال متوالی نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای را کسب نماید. اتفاقی که برای استقلالی‌ها یک فاجعه بزرگ به حساب می‌آید و مقصر آن هم مدیران سابق و فعلی این باشگاه هستند که در پرداخت طلب سرمربی ایتالیایی سهل‌انگاری کردند. امیرحسین فتحی، اسماعیل خلیل‌زاده، احمد سعادتمند، احمد مددی، مصطفی آجورلو و علی فتح‌الله‌زاده شش مدیرعامل و سرپرست باشگاه استقلال از زمان حضور استراماچونی هستند که هرکدام در زمان خود فرصت لازم برای بستن پرونده او را داشتند اما این کار را انجام ندادند تا در نهایت این اتفاق تلخ رقم بخورد.

در این بین از نقش مهدی تاج در فاجعه استقلال هم نباید به سادگی عبور کرد. رئیس فدراسیون فوتبال پرونده مارک ویلموتس را با استفاده از درآمدهای ایران در فیفا بست ولی مشابه این کار را برای استقلال و استراماچونی انجام نداد. براساس نامه علی فتح‌الله‌زاده باشگاه استقلال در جام جهانی 2022 قطر مبلغی در حدود 480 هزار دلار از حضور بازیکنان خود در تیم ملی درآمدزایی کرده بود. مبلغی که اگر تاج می‌توانست مثل پرونده ویلموتس آن را به حساب سرمربی سابق استقلال واریز کند بخشی از مشکل استقلال را حل می‌کرد. چندی پیش هم خبرهایی مبنی بر توافق فدراسیون فوتبال ایران با AFC برای دریافت مطالبات استقلال و پرسپولیس از طریق یک بانک منتشر شد ولی این اتفاق هنوز رخ نداده است.

این اتفاقات باعث شد بار دیگر این سوال در ذهن فوتبالی‌ها به وجود بیاید که حضور مهدی تاج در پست نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این سال‌ها چه سودی برای فوتبال ایران داشته و چه زمانی قرار است به کمک تیم‌های ایرانی بیاید؟ تاج چندی پیش هم در ماجرای استفاده از یک نام جعلی به جای خلیج فارس هم سکوت کرد و واکنش محکمی به این اتفاق نشان نداد که در همان زمان با انتقاداتی مواجه شد.

ردپای تاج در فاجعه استقلال؛ فرق استراماچونی و ویلموتس چه بود؟

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه