امروز: March 29, 2024

اختتامیه هشتمین جایزه جهانی اربعین برگزار شد

فرهنگی تاریخ انتشار: ۰۱/۱۱/۱۷ بدون نظر   43 بازدید

اندازه فونت    
اختتامیه هشتمین جایزه جهانی اربعین برگزار شد

اختتامیه هشتمین جایزه جهانی اربعین برگزار شد

اختتامیه هشتمین جایزه جهانی اربعین صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت‌کنندگان در این جایزه جهانی برگزار شد.

در ابتدای این اختتامیه حجت‌الاسلام ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره جایزه جهانی اربعین گفت: هدف اصلی جایزه جهانی اربعین بازنشر رویداد جهانی راهپیمایی اربعین است که توسط رسانه‌های مختلفی در یک قالب تحریف و توطئه سکوت قرار گرفته و آن طور که باید و شاید معرفی نمی‌شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین جلوه رحمانی اسلام را به خوبی نشان می‌دهد اظهار کرد: دشمنان اسلام نمی‌خواهند تصویر رحمانی اسلام در جهان نشان داده شود چراکه برهم زننده اسلام هراسی است که آن‌ها به راه انداخته‌اند.

به گفته ایمانی‌پور، حضرت زینب وظیفه جهاد تببین و جهاد روایت را بر عهده گرفتند و ما هم باید در این راه قدم برداریم امیدواریم جایزه جهانی اربعین سهم کوچکی از این روایت را عهده دار باشد چراکه امروز ما با جنگ روایت‌ها روبه رو هستیم، اما حضرت زینب هرگز اجازه ندادند روایت نادرستی از واقعه عاشورا شکل بگیرد.

اختتامیه هشتمین جایزه جهانی اربعین برگزار شد

وی با اشاره به جمله رهبری درباره پیاده‌روی اربعین افزود: رهبری گفته‌اند راهپیمایی اربعین آیت عظمایی است، اما متاسفانه ما هم در روایت اول ناقص عمل می‌کنیم و هم در روایت صحیح موفق نیستیم مانند اربعین امسال که به جای تمرکز بر روی شخصیت‌ها، واقعه عاشورا، ثواب و شکوه پیاده‌روی اربعین تمرکز را بر مشکلات حمل و نقل گذاشتیم.

پس از آن بیانیه هیئت داوران هشتمین جایزه جهانی اربعین قرائت شد. سپس برگزیدگان هشتمین دوره جایزه جهانی اربعین معرفی و تجلیلی شدند:

هیئت داوران هشتمین جایزه اربعین در بخش عکس دکتر امیرعلی جوادیان، میثم قدس‌پور و دکتر افشین بختیار بودند.

برگزیدگان بخش عکس
محمد ابراهیم عبدالامیر از کشور عراق و حمید عابدی از کشور ایران به طور مشترک اول شدند، علی رضویان دوم
حسن الطیف سوم شد.

هیئت داوران بخش فیلم
دکتر حسینعلی پرستار، دکتر علیرضا عابدی و دکتر رسول اولیازاده

برگزیدگان بخش فیلم
سجاد محمودی از کشور استرالیا و سید نعمت‌الله اسماعیبی به طور مشترک اول شدند، احمد احمدپور دوم واحسانی فقیهیان سوم شد.

هیئت داوران بخش سفرنامه
دکتر شیرزاد بخشی و مرضیه ایوتین

برگزیدگان سفرنامه
بتول زارا آکیول از ترکیه رتبه اول مریم، شعبانلو دوم و رویا سلمانی سوم شد.

فعالان فضای مجازی

هیئت داوران: دکتر سید محمد کاظمی و مصطفی کریمی منش

برگزیدگان فعالان فضای مجازی
صفحه اینستاگرامی کربلا رتبه اول و صفحه عشاق اربعین و عاشورا نت ورد به طور مشترک مقام دوم و صفحه اینستاگرام حمیدرضا برقعی سوم شد.

هیئت داوران بخش کتاب جایزه اربعین

دکتر سید مجید مطهری نژاد و حجت‌الاسلام حبیب‌الله بابایی

برگزیدگان بخش کتاب
کتاب حرکت الهی اثر هادی قیاسی و کتاب امید محمد نصراوی به طور مشترک اول شده، کتاب مسیر از زهرا عیسی خانی و اثر طوبی از محسن امامیان به طور مشترک دوم شدند و رتبه سوم به ابراهیم الاسدی رسید.

اختتامیه هشتمین جایزه جهانی اربعین برگزار شد

در پایان این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ان‌شاء‌الله در سال آینده جایزه جهانی اربعین را در ابعاد وسیع‌تری برگزار کنیم حق اربعین و این حرکت انسان‌ساز این است که جایزه‌ای درخور آن برگزار شود و امیدواریم بخش‌های تازه‌ای مانند شعر به این جایزه اضافه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تقارن دهه‌فجر و اختتامیه جایزه جهانی اربعین را به فال نیک می‌گیرم و انقلاب اسلامی بر پایه یک تقویم شیعی به پیروزی رسیده است. انقلاب اسلامی در راهپیمایی باشکوه ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و همه نقاط عطف انقلاب با مکتب عاشورا گره می‌خورد.

اسماعیلی می‌گوید: در دو دهه اخیر هم با سرنگونی رژیم بعث مردم راهپیمایی اربعین را احیا کردند و به جز راهپیمایی اربعین کدام رویدادی را داریم که این همه عاشق داشته باشد حضور موج جمعیت از ملیت‌های مختلف در راهپیمایی اربعین امسال شبیه به معجزه بود.

وی افزود: دشمن نمی‌خواهد این عظمت اربعین را ببینند این جلوه بی‌نظیر ارادات به محضر خاندان آل‌الله در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد این‌جاست که حوزه فرهنگ و هنر بیاید با ارائه آثار فاخر هنری در مقابل رسانه‌های بیگانه بایستد و پیام اربعین را به گوش جهان برساند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه