امروز: March 29, 2024

از حریفان چه خبر؟!

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۱/۱۶ بدون نظر   36 بازدید

اندازه فونت    
از حریفان چه خبر؟!

از حریفان چه خبر؟!

روزهای پایانی اسفند 1401 خبرهای خوبی از توفیق جمهوری اسلامی در بسط روابط خارجی به‌ویژه با همسایگان رونمایی شد. توافق با عربستان ، کلید بهبود روابط بهتر با همسایگان و برخی کشورهای اسلامی بود. تحکیم و تنظیم روابط راهبردی با چین و روسیه به عنوان دو قدرت بزرگ صاحب رأی وتو در شورای امنیت سازمان ملل هم گام بلندی در برقراری موازنه قدرت جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا و جهان از سوی کارشناسان سیاست خارجی تلقی شد.

مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام فرمودند:«از ارتباط خارجی باید استفاده کنیم،‌ارتباط خارجی فقط ارتباط با آمریکا و چند کشور اروپایی نیست.» جمهوری اسلامی از یک نبرد سنگین و سخت جنگ‌شناختی و جنگ روانی در پاییز گذشته سربلند بیرون آمد. بصیرت مثال زدنی مردم نشان داد زیرساخت‌های دموکراسی در ایران محکم‌تر از آن است که دشمنان آسیبی به آن وارد کنند. دشمن فهمید بنیان‌های درونی نظام محکم‌تر از آن است که سرویس‌های اطلاعاتی آنها ازآن خبر می‌دهند. همه مؤلفه‌های قدرت در کشور نشان می‌دهد فضا برای یک پرش و جهش جدی به سوی اهداف انقلاب و حرکت رو به جلو آماده است. بد نیست در این فضا نگاهی به اوضاع و احوال حریفان و رقیبان جمهوری اسلامی بیندازیم ببینیم آنها در چه وضعی به سر می‌برند.

1- اعتراضات میلیونی در کف شهرهای فرانسه به‌ویژه پاریس بوی زباله ، توأم با آتش و دود و نیز خشونت پلیس می‌دهد!!

7000 تن زباله در خیابان‌ها رها شده ، پمپ بنزین‌ها تعطیل است. وزیر کشور فرانسه می گوید ؛ بانیان این آشوب و شورش معترض نیستند اوباش هستند!! شهرهای فرانسه صحنه خون، مرگ و عصیان است . ماکرون که در فتنه پاییز گذشته پشت داستان «زن ، زندگی و آزادی» قرار گرفت، امروز گرفتار آشوبی است که ماندن او در کاخ الیزه را زیر سؤال برده است.

2- اخبار رسیده از آلمان هم نشان می‌دهد اعتصاب پزشکان در اعتراض به شرایط کاری و نیز عدم توافق اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایان فدرال در آخرین دور مذاکرات بر سر دستمزدها، افق روشنی از فروکش بحران دیده نمی شود .

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرده بدهی دولت در سال 2022 به بالاترین سطح خود رسیده این بدهی به دلیل همه گیری کرونا و بحران ناشی از جنگ اوکراین به اقتصاد این کشور تحمیل شده است.

3- مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در گزارش 24 صفحه‌ای به بررسی میزان تأثیرگذاری تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخته و اعتراف کرده سیاست‌های تحریمی برخلاف پیش‌بینی سیاستمداران این کشور نتیجه نداده است.ایران در حال تغییر موازنه قدرت در غرب آسیاست.

مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا در جلسه استماع کنگره به دولت توصیه کرده است که آمریکا باید توانایی تسلیحات هسته‌ای ایران را بپذیرد.

او تأکید کرده است : «برخی از گروه‌های تحت حمایت ایران بسیار تهاجمی‌تر از سایرین هستند. دولت ایران یک سازمان پیچیده و بزرگ است .هدف ایران بیرون راندن آمریکا از منطقه است.»

نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا در تحلیلی تصریح می‌کند که ایران با دور زدن غرب در حال گسترش دیپلماسی جهانی است.غرب عملا با شعار « نه توافق – نه بحران» به تهران این امکان را داده است که مسیر کار را تعیین کند.

در آمریکا افق روشنی از دموکراسی دیده نمی شود. بولتون می گوید: ترامپ سرطان حزب جمهوری‌خواه است وزارت دادگستری آمریکا به دنبال فربه‌کردن پرونده ترامپ در دستگاه قضائی و حذف او از رقابت‌های سیاسی در انتخابات آینده است. 50 درصد مردم آمریکا در یک نظرسنجی پرونده کیفری و حبس او را جدی می‌دانند.

مجلس نمایندگان آمریکا به مفاسد مالی خانواده بایدن ورود کرده و از سهم 10 درصدی رئیس جمهور آمریکا از معاملات غیرقانونی میلیارد دلاری پرده برداشته است این دو خبر از سیمای رئیس جمهور قبلی و فعلی آمریکا بخش مهمی از ریخت دموکراسی در آمریکا را نشان می دهد.

یادداشت

4- رژیم صهیونیستی چهار ماه است گرفتار آشوب‌های خیابانی است. مخالفان نتانیاهو گفته‌اند؛ تا برکناری او در خیابان‌ها خواهند ماند. رژیم اشغالگر قدس دوران بی‌ثباتی سیاسی، امنیتی و اقتصادی را تجربه می‌کند. شکاف‌های عمیقی که قبلا روی آن سرپوش می‌گذاشتند بیرون زده و بحران بی‌سابقه‌ای را می‌گذرانند. رهبر معظم انقلاب دیروز فرمودند:

« ما گفتیم رژیم صهیونیستی 25 سال دیگر را نمی بیند، خودشان عجله کردند زودتر می خواهند بروند.»

5- اوضاعی که دشمنان انقلاب در کف خیابان از اعتراضات مردمی تجربه می‌کنند، نتیجه بادی است که در پاییز سال گذشته در ایران کاشتند و آن را به صورت طوفان دارند درو می‌کنند. همان طوفانی که در صحرای طبس در روزهای آغاز انقلاب، آمریکا طعم تلخ آن را چشید. این تعبیر که ایران کشوری است که مردم آن بر بال ملائک قرار دارند یک حقیقت تاریخی است.

ایران همچنان رو به پیشرفت و تعالی است و دشمنان انقلاب اسلامی با عنایات الهی رو به افول و بی‌ثباتی هستند.

محمدکاظم انبارلویی

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه