امروز: April 24, 2024

استقبال از طفل‌خوانی و سرپاخوانی در عصر تعزیه

فرهنگی تاریخ انتشار: ۰۱/۱۱/۲۵ بدون نظر   46 بازدید

اندازه فونت    
استقبال از طفل‌خوانی و سرپاخوانی در عصر تعزیه

استقبال از طفل‌خوانی و سرپاخوانی در عصر تعزیه

عباس مرادی دبیر سومین مسابقه سراسری عصر تعزیه گفت: مسابقه عصر تعزیه از سال ۹۹ شروع شده که سه سال است به طور مداوم درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: تعزیه به این صورت است که تمام رده سنی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند؛ به این صورت که رشته‌های مختلفی در تعزیه‌خوانی مانند طفل‌خوانی امام‌خوانی و تخت‌خوانی که هرکدام رشته‌ای در تعزیه هستند.

وی افزود: تعزیه‌خوانی ۱۵ رشته دارد که هر شخص در رشته خودش در این مسابقه شرکت کرده است و با هم رشته‌ای خود به رقابت می‌پردازند.

دبیر سومین دوره از مسابقه عصر تعزیه در خصوص شرکت‌کنندگان این دوره گفت: طی فراخوان زده شده ۱۱۷۰ نفر در این دوره از مسابقه آثار ارائه داده‌اند و داوران باز بینی از این تعداد ۱۲۱ نفر را انتخاب کرده‌اند که یک نفر انصراف داد.

وی در خصوص انصراف یک نفر از شرکت کنندگان گفت: فکر می‌کنم دلیل این انصراف استرس بالای فرد یا نداشتن آمادگی لازم برای مسابقه بود که در نهایت انصراف داد.

دبیر این دوره از جشنواره گفت: هر سه دوره از مسابقه عصر تعزیه در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

استقبال از طفل‌خوانی و سرپاخوانی در عصر تعزیه

وی در خصوص استقبال بیشتر شرکت‌کنندگان در رشته‌های تعزیه‌خوانی گفت: امسال ما در رشته طفل‌خوانی و سرپا‌خوانی استقبال بیشتری داشته‌ایم که نوجوان‌ها و افراد در رده سنی ۲۵ سال به بالا استقبال بیشتری داشتند.

مرادی در خصوص سرانجام افراد برگزیده این مسابقه گفت: این افراد وقتی در این مسابقه می‌آیند و رتبه‌می‌گیرند به عنوان استعداد‌های برتر در جامعه تعزیه شناخته‌می‌شوند و در مجالسی که بانی‌های‌محترم برگزار می‌کنند از این افراد استفاده می‌شود.

وی افزود: در این دوره پنج داور داریم که هر کدام در تخصص خود به داوری می‌پردازند. داوران ما ابوالفضل کبابیان منبت کار در بحث مخالف خوانی، محمد رضایی در بحث اولیا‌خوانی، خاتمی در بحث نسخه و جامعه‌خوانی، اشرفی در بحث حرکات و بازیگری و صالحی در بحث موسیقی تعزیه فعالیت می‌کنند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه