امروز: April 26, 2024

اهداف واقعی شبه نظامیان «گارد ملی» رژیم صهیونیستی

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۱/۱۵ بدون نظر   45 بازدید

اندازه فونت    
اهداف واقعی شبه نظامیان «گارد ملی» رژیم صهیونیستی

اهداف واقعی شبه نظامیان «گارد ملی» رژیم صهیونیستی

بعد از درخواست‌های صریح وی برای قتل، آواره کردن، تجاوز و تدوین قوانین نژادپرستانه و تحریک علیه فلسطینی‌ها طرح‌های افراطی وی مسیر خطرناک‌تری را طی می‌کند و این بار فلسطینی‌های داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را هدف قرار می‌دهد که امروز هدف قتل با مجوز علنی ایتامار بن گویر ، وزیر امنیت داخلی هستند.

« گارد ملی » آخرین ابتکار بن گویر بود که از طریق این نیروی امنیتی برای تشکیل شبه نظامیان مسلحی از شهرک نشینان افراطی تلاش می‌کند که هدف اصلی آن قتل و تجاوز به فلسطینی‌های داخل در مرحله جدیدی است که احتمالا تنش را در داخل اراضی اشغالی شعله‌ور می‌کند.

اعلام تشکیل «گارد ملی» در راستای توافق وی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ازای به تأخیر انداختن اصلاحات قضایی است. تحلیلگران آن را آشتی اسرائیل به ضرر خون فلسطین می‌دانند.

ایجاد شبه نظامیانی با عنوان «گارد ملی» فکر تازه‌ای نیست. نفتالی بنت، نخست وزیر سابق و عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی ژوئن ۲۰۲۲ از تشکیل این شبه نظامیان خبر دادند.

هزینه تشکیل این شبه نظامیان نزدیک به ۳۱ میلیون دلار است. بودجه سالانه آن ۱۷ میلیون دلار است.

«گارد ملی» یک طرح خطرناک است که منجر به عضوگیری از عناصر افراطی برای خدمت به دستگاه امنیتی می‌شود که یک حزب سیاسی کنترل آن را برعهده دارد و تحت نظارت بازرس یا کمیسر یا اشخاص دیگر در پلیس نیست.

نیفین ابورحمون، عضو سابق کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) و فعال سیاسی گفت: عنوان مرحله آتی براساس گفته بن گویر «مقابله با تروریسم» است و این مساله تمام عرصه‌های زندگی فلسطینی‌ها چه در خیابان و چه فضای اینترنت را دربرخواهد گرفت. بن گویر این طرح را برای مساله فقدان کنترل اسرائیل در خیزش ماه مه به ویژه در شهرهای اللد، الرمل، عکا، یافا و حیفا مطرح کرده است.

سامی ناشف، عضو جنبش «کفاح» زنگ خطر را برای فلسطینی‌های داخل، کرانه باختری و قدس درباره توافق با تشکیل شبه نظامیان به صدا درآورد.

پروژه اسلام‌هراسی غرب در سال ۱۴۰۱ چگونه پیش رفت؟

وی گفت: تشکیل شبه نظامیان یک مساله بسیار خطرناک است. خطر اول این است که وجود شبه نظامیان تحت کنترل دولتی که مشروعیت بین‌المللی داسته باشد به این معناست که هرکاری شهرک نشینان می‌کنند قانونی است و بخشی جدایی ناپذیر از دستگاه امنیت داخلی اسرائیل هستند. خطر دوم به کارگیری شبه نظامیان علیه فلسطینی‌های اراضی اشغالی ۴۸ است. تشکیل شبه نظامیان به شهرک نشینان اجازه یورش بیشتر به مسجد الاقصی را می‌دهد.

در این راستا جهاد طه، سخنگوی حماس توافق نتانیاهو و بن گویر برای تشکیل شبه نظامیان «گارد ملی» را محکوم کرد و گفت: این تصمیم به منزله تشکیل شبه نظامیان نژادپرست افراطی است که هدف آن سرکوب بیشتر فلسطینی‌های ۴۸ است. این تصمیم در راستای تصمیمات نژادپرستانه قبلی است که هدف آن مشروعیت بخشی به شهرک نشینان و دادن اختیارات به دستگاه امنیتی اسرائیل برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر است.

وی گفت: این تصمیم به تفتیش منازل فلسطینی‌های داخل اراضی اشغالی بدون مجوز قضایی یا قانونی مشروعیت می‌بخشد. در عین حال این تصمیمات نژادپرستانه اراده ملت ما را درهم نمی‌شکند و هویت ملی فلسطین را از بین نمی‌برد.

علاوه بر فلسطینی‌ها مسؤولان اسرائیلی نیز نسبت به تشکیل این شبه نظامیان هشدار می‌دهند.

کوبی شبتای، بازرس پلیس رژیم صهیونیستی گفت:‌ تشکیل گارد ملی یک اقدام غیرضروری است و بهای سنگینی دارد که به امنیت شخصی شهروندان آسیب می‌زند.

وی گفت: انگیزه‌های تشکیل گارد ملی واضح نیست؛ اما می‌تواند ضرر جبران ناپذیری به قدرت اجرایی کردن سامانه‌های امنیت داخلی وارد کند.

شبتای گفت: آسیبی که متوجه سامانه‌های امنیت داخلی می‌شود عدم وضوح درباره طرفی است که مسؤولیت آن را برعهده خواهد داشت.

شبتای خواهان مشارکت در نشست امروز (یکشنبه) دولت رژیم صهیونیستی درباره بررسی تشکیل شبه نظامیان شد؛ اما بن گویر مانع وی شد.

منابع اسرائیلی اعلام کردند که بن گویر قصد دارد افینوعام امونا، فرمانده سابق یگان «مجیلان» را به عنوان فرمانده «گارد ملی» تعیین کند.

براساس پیشنهاد بن گویر «گارد ملی» متشکل از پنج گردان نظامی شامل ۲۵۰۰ تن از گارد مرزی و ۴۶ گردان ذخیره خواهد بود. قرار است اعضای گارد به اختیاراتی درباره اجرای دستورات بازداشت دست یابند.

موشه کرادی، بازرس پلیس هشدار داد که بن گویر احتمالا از «گارد ملی» برای انجام کودتا استفاده کند.

وی گفت: نتانیاهو باید ذره‌ای از تاریخ درس بگیرد و بداند در دولت‌هایی که برخی سیاستمدارانشان قدرت ویژه‌ای داشتند چه اتفاقی افتاد. من پیشنهاد می‌دهد نخست وزیر محتاط باشد چراکه یک روز بن گویر از این گارد علیه نخست وزیر استفاده خواهد کرد.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه