امروز: March 29, 2024

اوکراین به آکادمی اسکار تاخت

فرهنگی تاریخ انتشار: ۰۱/۱۲/۲۱ بدون نظر   44 بازدید

اندازه فونت    
اوکراین به آکادمی اسکار تاخت

اوکراین به آکادمی اسکار تاخت

«دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین از تصمیم آکادمی اسکار برای رد درخواست رئیس جمهور «ولادیمیر زلنسکی » برای سخنرانی در مراسم اسکار به شدت انتقاد کرد و در مصاحبه با روزنامه آلمانی «بیلد ام سونتاگ» گفت: «تصمیم به دعوت نکردن از زلنسکی برای سخنرانی در مراسم اسکار، جایی که یکی از نامزدهای اصلی بهترین فیلم بین‌المللی، فیلمی ضد جنگ است، بسیار ریاکارانه است.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم اگر فیلم آلمانی «در جبهه غرب خبری نیست» اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را دریافت کند، در حالی که زلنسکی که در بزرگترین جنگ اروپا از زمان جنگ جهانی دوم اوکراین را هدایت می‌کند، اجازه صحبت در مراسم اسکار را نداشته باشد، نمونه بهتری از ریاکاری مدیران و تهیه کنندگان ارشد صنعت فیلم از آن نخواهید یافت.

فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» که براساس رمانی به همین نام اثر «اریش ماریا ریمارک» (۱۹۲۹) ساخته شده است، داستان زندگی یک سرباز جوان آلمانی را در جنگ اول جهانی روایت می‌کند. کارگردانی این فیلم به عهده «ادوارد برگر» فیلمساز آلمانی بوده است و این فیلم در ۹ شاخه از نود و پنجمین دوره جوایز اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلم بین‌المللی نامزد دریافت جایزه است.

سال گذشته نیز آکادمی اسکار به درخوست‌ها برای سخنرانی «زلنسکی» در مراسم اسکار اعتنایی نکرد و این موضوع با واکنش شدید «شان پن» دوست هالیوودی رئیس جمهور اوکراین همراه شد که تهدید کرد مجسمه اسکارش را ذوب خواهد کرد.

اوکراین به آکادمی اسکار تاخت

«زلنسکی» اخیرا از طریق مجازی در جشنواره فیلم برلین حضور یافت، جایی که مستند «ابر قدرت» ساخته «شان پن» درباره جنگ اوکراین نخستین نمایش جهانی خود را تجربه کرد.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار بامداد دوشنبه ۲۲ اسفند در سالن دالبی تئاتر هالیوود برگزار می‌شود.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه