امروز: March 28, 2024

بازداشت سارقان به عنف در مرکز تهران/ سرقت میلیاردی از ۲۰ خانه

اجتماعی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۲/۱۳ بدون نظر   33 بازدید

اندازه فونت    
بازداشت سارقان به عنف در مرکز تهران/ سرقت میلیاردی از ۲۰ خانه

بازداشت سارقان به عنف در مرکز تهران/ سرقت میلیاردی از ۲۰ خانه

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی وقوع یک فقره سرقت از خانه‌ای در مرکز تهران به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام تحقیقات گفت:‌در جریان بررسی ماموران مشخص شد که سارقان اقدام به سرقت فرش، تلویزیون،طلا و جواهرات و … از این خانه کرده‌اند. همچنین تحقیقات کارآگاهان حکایت از آن داشت که سه مرد جوان با شگرد استفاده از شاه‌کلید وارد خانه شده و اموال با ارزش خانه را هدف سرقت قرار داده و متواری شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه ساقان با شگرد استفاده از شاه‌کلید و اجاره کردن منازل برای مدت محدودی سرقت‌های زیادی انجام دادند، گفت: گاهی اوقات این سرقت‌ها هنگامی که فردی در خانه حضور داشت با بیهوش کردن مالباخته انجام شده بود.

ولیپور گودرزی افزود:‌ کارآگاهان در نخستین‌گام با با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و روش‌های علمی هویت متهمان را شناسایی کردند. در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های دقیق‌تر، مخفیگاه متهمان را ردیابی و با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی آنها را در عملیات‌های جداگانه و منسجم بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین در بازرسی از محل دستگیری آنان مقادیری از اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به ۲۰ فقره سرقت از خانه‌های مردم در مرکز تهران اعتراف کردند. همچنین ۱۳ مالباخته در مواجه حضوری موفق به شناسایی آنها به عنوان سارقان منزل خود شدند.

ولیپور گودرزی گفت:‌ کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی مخفیگاه سه مالخر این باند را نیز شناسایی کردند و در ادامه موفق به دستگیری آنها شدند که در بررسی‌ها نیز پنج دستگاه تلویزیون، یک تخته فرش نفیس و چند دستگاه لوازم برقی و … کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دستبند

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه