امروز: March 19, 2024

بهره‌برداری از دیسپاچینگ برق میانه اهمیت زیادی در تبادل برق با همسایگان دارد

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۳/۱۹ بدون نظر   28 بازدید

اندازه فونت    

بهره‌برداری از دیسپاچینگ برق میانه اهمیت زیادی در تبادل برق با همسایگان دارد

سید ابراهیم رئیسی امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی ، در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های آب و برق در شهرستان میانه، با بیان اینکه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و خط آبرسانی به این شهرستان به رنج۲۰ ساله مردم این منطقه در نبود آب شرب مناسب پایان می‌دهد، اظهار کرد: در حالی‌که اطراف این منطقه رودخانه‌های متعددی وجود دارد، اما به‌دلیل عدم استفاده درست و مناسب از ظرفیت‌های خدادادی و مدیریت صحیح منابع آبی، مردم میانه سال‌ها دچار مشکل شده بودند که با تکمیل این طرح مهم مشکلات موجود برطرف می‌شود.

در یکسال و نیم اخیر به اندازه ۲۰ سال گذشته برای تکمیل تصفیه‌خانه و خط آبرسانی میانه کار انجام شد

رئیس جمهور احداث تصفیه‌خانه میانه به‌دست متخصصان ایرانی را از جمله اقدامات ماندگار در استان آذربایجان شرقی دانست و گفت: با همت، تلاش و پیگیری‌های مسئولان دولت، پیمانکاران و کارگران عزیز در طول یکسال و نیم اخیر به میزان ۲۰سال گذشته برای این پروژه کار صورت گرفته که شایسته قدردانی است.

رئیسی بهره‌برداری از مرکز دیسپاچینگ برق شمال غرب کشور را نیز از دیگر اقدامات مهم دولت در مدیریت انرژی عنوان کرد و نقش این مرکز در تبادل برق با کشورهای همسایه را حائز اهمیت دانست.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از مصوبات سفر قبلی دولت به استان آذربایجان شرقی در حوزه آب و برق گفت: در دور اول سفر استانی دولت ۲۲ مصوبه در حوزه آب و برق با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید که برای امسال، هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

وزیر نیرو افزود: همچنین در قالب ۱۱ طرح مصوب در بخش آب، ۴۳ پروژه تعریف شده بود که از این تعداد ۱۸ پروژه به طور کامل اجرا شده و به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده و الباقی پروژه‌ها تقریباً مطابق برنامه زمان‌بندی و چه بسا سریع‌تر در حال اجرا است.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه