امروز: March 29, 2024

تاریخچه کلیسای ساگرادا فامیلیا

رپورتاژ تاریخ انتشار: ۰۲/۰۱/۰۹ بدون نظر   60 بازدید

اندازه فونت    

کلیسای ساگرادا فامیلیا در شمار کلیساهای نوساز قرار می گیرد و هنوز هم به طور کامل تکمیل نشده است و سال 2010 میلادی معماران شروع به ساخت این کلیسا کردند و تا سال 2019 قسمت زیادی از آن ساخته و تکمیل شد، اما هنوز چند برج از این کلیسای دیدنی در حال ساخت هستند و پس از تکمیل شدن آنها بازدید از این برج ها نیز برای عموم مردم امکان پذیر خواهد شد.

به طور کلی می توان گفت که ممکن است کامل شدن این کلیسا حدود یک قرن طول بکشد و در کل این کلیسا می تواند تاثیر بسیار شگرفی بر روی آینده اسپانیا داشته باشد و در شمار جاذبه های گردشگری محبوب قرار بگیرد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا در دسته ی کلیساهای کاتولیک رومی قرار می گیرد و هم اکنون جزئی از میراث فرهنگی یونسکو می باشد. در هنگام بازدید از کلیسای ساگرادا فامیلیا هرگز از تماشای سقف های این کلیسا غافل نشوید، زیرا در سقف آن از ظریف کاری ها و معماری های بسیار خیره کننده ای استفاده شده است و تماشای این اثر هنری می تواند برای شما بسیار لذت بخش و خاص باشد و شما را با خلاقیت سازنده به خوبی آشنا خواهد کرد.

به دلیل این که این کلیسا تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است، در آن از آثار هنری مدرن و سنتی نیز نگهداری می شود و در نتیجه امروزه نیز هنرمندان معتبر می توانند آثار هنری مدرن خود را برای بازدید در موزه این کلیسا قرار دهند و از این روش برای فروش آثار هنری خود نیز استفاده کنند. اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید و به دنبال اخذ ویزای شینگن هستید حتما این لینک را دنبال نمایید

معرفی کامل کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلونا توسط معماران نابغه طراحی و ساخته شده است و به همین دلیل دارای جلوه های داخلی و خارجی بسیار خاص و جذاب می باشد و بازدید از آن می تواند برای شما بسیار جذاب و شگفت انگیز باشد و به همین دلیل اگر قصد سفر به بارسلونا دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که در اولین فرصت از این کلیسا بازدید نمایید.

سازنده کلیسای ساگرادا فامیلیا شخصی به نام آنتونی گائودی است که یکی از معماران خلاق و نابغه اسپانیا در زمان خودش است و این شخص به دلیل اینکه عقاید مذهبی داشت، در ساخت نمای داخلی کلیسا عقاید مذهبی خود را به خوبی به تصویر کشیده است و شما با بازدید کردن از کلیسا ساگرادا فامیلیا می توانید تا حدود زیادی با عقاید مذهبی و عقاید شخصی و همچنین ایده های ذهنی بنیانگذار آن در زمینه های مختلف فکری و هنری و… آشنا شوید. خالی از لطف نیست سری به چگونگی اخذ ویزای ایتالیا نیز زده و با

برج های کلیسای ساگرادا فامیلیا هر کدام به نام های خاصی شناخته می شوند و نماد خاصی دارند که در این بخش قصد داریم به معرفی برخی از این برج ها بپردازیم.

12 برج از این کلیسا به نام برج های حواریون شناخته می شوند و نمایانگر حوری های بهشتی هستند و قامت این برج ها از سایر برج های کلیسا کوتاه تر می باشد. 4 برج دیگر به نام 4 انجیل شناخته می شوند و در اطراف برج حواریون قرار دارند.

یکی دیگر از برج ها به نام مریم مقدس نامگذاری شده است و نماد مریم باکره است و مجسمه مریم بر روی آن قرار دارد و اما بلندترین برج این کلیسا، برج عیسی مسیح یا همان برج محراب نام دارد که به عنوان نماد عیسی مسیح شناخته شده است و بسیار مرتفع می باشد و در بالاترین قسمت آن یک ستاره نصب شده است. پیشنهاد می کنیم سری به چگونگی اخذ ویزای کانادا نیز زده و با شرایط دریافت آن آشنا شوید

معماری کلیسای ساگرادا فامیلیا

معماری کلیسای ساگرادا فامیلیا از معماری اروپایی بهره گرفته است و در هر کدام از برج های این کلیسا نمادی از فرهنگ اروپایی دیده می شود، به طور مثال یک برج این کلیسا کاملا به زمان عیسی مسیح اشاره دارد و تابلوهایی از این دوران درون این برج نصب شده اند.

در نمای بیرونی کلیسا از پنجره های رنگی استفاده شده است و در میان رنگ های این پنجره ها، رنگ سبز و قرمز بسیار مشهود می باشد و این رنگ ها در مجموع نمای بسیار زیبایی به کلیسا بخشیده اند و علاوه بر آن در طول روز سبب نورپردازی رنگی طبیعی در ساختمان کلیسا می شوند.

در ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا از نمادگرایی بسیار استفاده شده است و در نمای کلی این کلیسا می توان نمادهایی از عشق، دین داری، وفاداری و… مشاهده کرد. معماری قسمت شبستان کلیسای ساگرادا فامیلیا به گونه ای است که رو به طلوع خورشید می باشد و همزمان با طلوع خورشید نورپردازی بسیار زیبایی در شبستان ایجاد می شود و در قسمت های ورودی و ستون های شبستان کلیسا از آثار طبیعی مانند تنه درخت و جنگل و… استفاده شده است و بازدید از این قسمت تداعی کننده طبیعت خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت که کلیسای ساگرادا فامیلیا دارای معماری بسیار پیچیده ای می باشد و سرشار از ظریف کاری های هنرمندانه است و به همین دلیل ساخت آن بسیار طولانی شده است. پیشنهاد میکنیم مقاله چگونگی اخذ ویزای ایتالیا را نیز دنبال نمایید

بخش های کلیسای لا ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلا بخش های مختلفی دارد و هر بخش از این کلیسا دارای نماد خاصی می باشد و با اسم خاصی شناخته می شود و در این بخش از مطلب به معرفی برخی از بخش های کلیسای ساگرادا فامیلیا می پردازیم.

اولین و مهم ترین بخش این کلیسا با نام راز و نیاز قدیس شناخته می شود و یک بخش کاملا مذهبی می باشد و می توان گفت که این بخش نمایانگر تولد و زندگی عیسی مسیح به همراه مادرش است و بازدیدکنندگان در این قسمت می توانند با کودکی حضرت مسیح آشنا شوند و البته لازم به ذکر است که بدانید بخش راز و نیاز مقدس دارای ورودی های متعددی می باشد و تقریبا می توان گفت که این بخش، سه ورودی مختلف دارد و ورودی ها در قسمت های مختلف کلیسا هستند.

در قسمت زیرزمین این کلیسا، موزه قرار دارد و در این موزه آثار هنری اعم از انواع نقاشی ها و تندیس ها و مجسمه ها و… نگهداری می شوند و در قسمت شرقی موزه یک درب ورودی قرار گرفته است و شما را به سمت یک معبد هدایت می کند و لازم به ذکر است که بدانید درون این معبد، پیکر سازنده و بنیانگذار کلیسا یعنی آنتونی گائودی دفن شده است.

در ساخت برج های کلیسا ساگرادا فامیلیا از سبک کوبیسم استفاده شده است و در نتیجه می توان گفت که معماری بیرونی این کلیسا تلفیقی از سبک مدرن و سنتی می باشد که در نهایت ظاهر بسیار خاص و شگفت انگیزی به این کلیسا بخشیده است.

یکی دیگر از بخش های کلیسای ساگرادا فامیلیا، بخش مصائب مسیح نام دارد و شما با بازدید کردن از این مکان با تلخی های زندگی مسیح و سختی های آن آشنا خواهید شد و به همین دلیل این مکان دارای معماری بسیار ساده ای می باشد و در این قسمت از رنگ و نور استفاده نشده است.

از دیگر بخش های این کلیسا می توان به بخش شکوه اشاره کرد. این بخش دقیقا در صحن مرکزی قرار دارد و معراج مسیح را نشان می دهد و همانطور که از اسم آن پیداست، یکی از باشکوه ترین بخش های کلیسا می باشد. البته لازم به ذکر است که بدانید در سایر برج های این کلیسا بخش های دیگری نیز قرار است که ساخته شوند و هر کدام از این بخش ها نماد یک فرهنگ خاص خواهند بود، اما به دلیل این که مراحل ساخت آنها فعلا به طور کامل انجام نشده است اطلاعاتی راجب به سایر بخش ها در دسترس نیست.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه