امروز: April 25, 2024

تکنیک میترا کلیپ نوید بخش بیماران نارسایی قلبی

اجتماعی تاریخ انتشار: ۰۱/۱۲/۲۰ بدون نظر   43 بازدید

اندازه فونت    
تکنیک میترا کلیپ نوید بخش بیماران نارسایی قلبی

تکنیک میترا کلیپ نوید بخش بیماران نارسایی قلبی

ترمیم دریچه میترال با ترانس کاتتر برای بیماران نارسایی قلبی با نارسایی میترال می‌تواند میزان بستری شدن طولانی‌مدت در بیمارستان را تقریباً ۵۰ درصد و مرگ را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد.

این‌ها یافته‌های موفقیت آمیز یک مطالعه جدید است که توسط محققی از دانشکده پزشکی آیکان انجام شده است.

این کارآزمایی چند مرکزی بزرگترین کارآزمایی برای بررسی ایمنی و اثربخشی ترمیم دریچه میترال ترانس کاتتر در جمعیت نارسایی قلبی با استفاده از سیستم میترا کلیپ ابورت (MitraClip Abbott) است.

این گزینه‌های درمانی به‌طور قابل‌توجهی نتایج را برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که به درمان‌های مرسوم پاسخ نمی‌دهند، بهبود می‌بخشد.

نتایج پنج ساله از مطالعه ارزیابی پیامد‌های قلبی عروقی دستگاه از راه پوست MitraClip یا COAPT در یک ارائه کارآزمایی بالینی دیررس در جلسات علمی کالج آمریکایی قلب و عروق همراه با کنگره جهانی قلب اعلام شد.
این مطلب در نیواورلئان و در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

گرگ دبلیو استون سرپرست تیم تحقیق می‌گوید: درمان نارسایی شدید ثانویه میترال در بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی مهم است.

مطالعه‌ی ما نشان می‌دهد که پنج سال پس از عمل MitraClip بیماران احساس بهتری دارند و کمتر در بیمارستان بستری می‌شوند و عمر طولانی‌تری دارند.

برای پزشکان بسیار مهم است که نارسایی میترال را در بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی تشخیص دهند، سپس این مشکل را در اسرع وقت برای بهبود نتایج در این گروه نارسایی قلبی درمان کنند.

تقریباً ۳۰ درصد بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی بطن چپ، شایع‌ترین نوع نارسایی قلبی که در آن محفظه اصلی قلب (بطن چپ) بزرگ می‌شود و نمی‌تواند به درستی خون را از قلب پمپاژ کند، دچار یک بیماری قلبی ثانویه شدید می‌شوند.

نارسایی دریچه میترال نارسایی ثانویه دریچه میترال زمانی ایجاد می‌شود که دریچه میترال، جریان خون از دهلیز چپ به بطن چپ را کنترل می‌کند، از بطن چپ بزرگ شده منحرف می‌شود.

این امر باعث نشت خون به سمت عقب، افزایش فشار در قلب و افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ بیماران می‌شود.

در اکثر بیماران، این وضعیت را می‌توان با یک روش کم تهاجمی به نام ترمیم لبه به لبه ترانس کاتتر (TEER) که در آن لت‌های دریچه میترال به هم بسته می‌شوند، درمان کرد.
این روش معمولاً با دستگاهی به نام MitraClip که توسط Abbott ساخته شده است انجام می‌شود.

در مطالعه COAPT، محققان بررسی کردند که آیا درمان نارسایی شدید دریچه میترال ثانویه با TEER که تأثیر مستقیمی بر عضله قلب ضعیف شده زمینه‌ای ندارد، می‌تواند نتایج کلی را در بیماران نارسایی قلبی فراتر از درمان دارویی بهبود بخشد یا خیر.

نتایج دو ساله که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، برای اولین بار نشان داد که درمان نارسایی ثانویه دریچه میترال علائم بیماران را بهبود می‌بخشد، بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد و منجر به طول عمر بیشتر آن‌ها می‌شود.

در طی پنج سال، بیماران نارسایی قلبی تحت درمان با میتراکلیپ به طور متوسط ​​۲۲۹ روز بیشتر از بیمارانی که تنها با دارو درمان شده بودند زنده و خارج از بیمارستان بودند.

روش TEER عضله قلب آسیب‌دیده زیرین را درمان نمی‌کند.

تکنیک میترا کلیپ نوید بخش بیماران نارسایی قلبی

درمان‌های پزشکی جدید و بلندمدت مبتنی بر دستگاه برای نارسایی قلبی که می‌تواند باعث کاهش فشار و حجم خون در قلب یا کنترل عملکرد پمپاژ آن برای بهبود بیشتر کیفیت زندگی و طول عمر در این بیماران ناامید شود، ضروری است.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه