امروز: April 19, 2024

تیر ضد انقلاب در ژنو به سنگ خورد

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۱/۱۲/۰۸ بدون نظر   40 بازدید

اندازه فونت    

تیر ضد انقلاب در ژنو به سنگ خورد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بامداد روز (دوشنبه) هشتم اسفند ماه در رأس هیأتی و به منظور شرکت در بخش عالیرتبه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل وارد ژنو شد، بعدازظهر امروز در دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو و در پنجاه و دومین نشست این شورا حضور یافت و به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص حقوق بشر پرداخت و به صراحت عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران در اجرای تعهدات حقوق بشری قاطعانه به کار خود ادامه داده و از حقوق ملت بزرگ ایران قویا دفاع می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در نشست مذکور به اغتشاشات اخیر در ایران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه نقش گروه‌های تروریستی ضد ایرانی در اغتشاشات اخیر ایران کاملا مشهود بود، گفت: برخی از کشورهای اروپایی در چارچوب معیارهای دوگانه و در « تروریسم شویی» (terrorism laundering) شرکت کردند. آنها تسهیلات مالی و لجستیکی قابل توجهی را در اختیار برخی از عناصر تروریست قرار دادند.

وی همچنین به وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی نیز اشاره‌ کرد و گفت که مفهوم حقوق بشر در هیچ کجای دنیا بیشتر از فلسطین اشغالی به چالش کشیده نشده است و افزود: نقض سیستماتیک حقوق بشر و جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی باید متوقف شود. تا زمانی که فلسطین تحت اشغال باقی است و جنایات اسرائیل ادامه دارد، به سختی می‌توان اعتباری برای سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل در نظر گرفت.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده است، منطقه ما مجاهدت های شهید سردار سلیمانی علیه داعش را فراموش نخواهد کرد . جمهوری اسلامی ایران تا سپردن مقامات عامل و مباشر در به شهادت رسانیدن شهید سلیمانی به دست عدالت از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، حضور و سخنرانی امیرعبداللهیان در این نشست مهم در حالی صورت گرفت که ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین مدت‌هاست در تدراک و پخت و پز برای ممانعت از این حضور و تشویق مقامات شرکت کننده در این نشست به ترک جلسه بوده‌اند. البته این تلاش‌های صورت گرفته در این مدت و همراهی رسانه‌های معاند، امروز به در بسته خورد و کسی در دام این طراحی‌ها نیفتاد و مقام‌ها و هیأت‌های شرکت کننده اقدام به ترک جلسه پیش از سخنرانی وزیر و همزمان با انجام سخنرانی نکردند و در نشست ماندند و به اظهارات وزیر امور خارجه ایران گوش فرادادند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه