امروز: April 25, 2024

جایگزین جراحی‌های تومور مشخص شد

اجتماعی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۱/۲۶ بدون نظر   41 بازدید

اندازه فونت    
جایگزین جراحی‌های تومور مشخص شد

جایگزین جراحی‌های تومور مشخص شد

محققان یک دانشگاه در آلمان توضیح دادند که تقریباً یک چهام از کسانی که در اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند، دارای تومور اندام توخالی هستند. چنین توموری را معمولاً نمی‌توان جراحی کرد.

فقط می‌توان اندام توخالی را برای مدت کوتاهی با استفاده از استنت یک پروتز لوله‌ای شکل باز کرد. با این حال، تومور دوباره رشد می‌کند و از طریق استنت به اندام توخالی نفوذ می‌کند.

این فناوری جدید توسط یوانا اسلابو از انستیتوی فناوری پزشکی کاربردی آخن و بندیکت بائر از انستیتوی صنعتی نساجی ارائه شده است.

هنگامی که میدان الکترومغناطیسی به استنت اعمال می‌شود، نانوذرات آن منجر به گرمایش کنترل شده می‌شوند. از آن جا که تومور نسبت به بافت سالم با حساسیت بیشتری به گرما واکنش نشان می‌دهد، از بین می‌رود و اندام توخالی باز می‌ماند و یک اثر خود تمیز شوندگی به جای می‌گذارد.

اسلابو اعلام کرد: نه تنها می‌توانیم هزینه‌های درمانی را به شدت کاهش دهیم، بلکه مهمتر از همه می‌توانیم میلیون‌ها بیمار در سراسر جهان را درمان کنیم.

یک فرآیند تولید و اثبات مفهوم هایپرترمی مغناطیسی در حال حاضر وجود دارد و این فناوری جدید از پتانسیل توسعه بسیار بالایی برای این جوزه برخوردار است، زیرا می‌تواند برای تومور‌های دیگر در سایر قسمت‌های بدن مانند پروستات، معده، روده یا مثانه نیز استفاده شود.

جایگزین جراحی‌های تومور مشخص شد

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه