امروز: April 24, 2024

حمایت اوغان از اردوغان

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۳/۰۲ بدون نظر   35 بازدید

اندازه فونت    
حمایت اوغان از اردوغان

حمایت اوغان از اردوغان

تصمیم «سنان اوغان» نامزد ائتلاف «آتا» در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از «رجب طیب اردوغان » برای دور دوم رقابت‌ها باعث واکنش مخالفان در این کشور شد.

پایگاه خبری-تحلیلی «عربی۲۱»، در گزارشی به نقل از رسانه‌های ترکیه نوشت: طرفداران ائتلاف مخالف در شبکه‌های اجتماعی به سنان اوغان حمله کرده و برخی از توئیت‌های قبلی او را بازنشر دادند که در آن‌ها شخص اردوغان و حزب و عدالت توسعه را به دزدی متهم کرده بود.

«اومیت اوزداغ»، رهبر حزب پیروزی به عنوان یکی از اعضای ائتلاف آتا که مخالف سرسخت پناهجویان است، توئیتی در حساب کاربری خود منتشر کرده و در آن نوشت: تصمیم اوغان به تنهایی توسط او گرفته شده و ما دیدگاه خود را در روز سه شنبه و طی یک بیانیه اعلام خواهیم کرد.

«کمال قلیچداراوغلو»، رهبر حزب جمهوری خلق در واکنش به تصمیم اوغان اظهار داشت: «معلوم است که چه کسی در کنار این کشور زیبا ایستاده است و چه کسی در کنار کسانی که آن را رها کرده‌اند؛ ما می‌آییم تا این کشور را از شر تروریسم و ​​پناهندگان نجات دهیم. این یک رفراندوم است، دیگر کسی نمی‌تواند کسی را فریب دهد».

قلیچداراوغلو افزود: از ۸ میلیون شهروند خود که در دور اول رای ندادند و از همه جوانان‌مان دعوت می‌کنم در انتخابات شرکت کنند.

«مرال آکشنر»، رهبر حزب خوب، به عنوان یکی از احزاب ائتلاف شش‌گانه مخالفان در واکنش به تصمیم اوغان گفت: من معتقدم کسانی که به سنان اوغان رای داده‌اند، به اردوغان رای نخواهند داد.

«مصطفی ساریگل»، نماینده حزب جمهوری خلق و رهبر حزب تغییر گفت: من سنان اوغان را به خوبی می‌شناسم، اما اکنون حیرت‌زده و عمیقاً نگران هستم… من معتقدم که وجدان شهروندان ما بر تصمیمات این افراد غلبه خواهد کرد. دلایل اوغان قانع کننده نیست و کشور به خوبی اداره نمی‌شود، اما چه کاری می‌توان کرد که ترکیه به سوی بی‌ثباتی حرکت نکند؟

حمایت اوغان از اردوغان

یکی از فعالان ائتلاف مخالفان اظهار داشت: «سنان اوغان و محرم اینچه نتوانستند در برابر دروغ بایستند و حالا تنها رهبری که برای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری باقی مانده، کمال قلیچداراوغلو است».

«سنان اوغان» نفر سوم دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، روز گذشته، دوشنبه رسماً حمایت خود را از اردوغان اعلام کرده و گفت: ما خواستار هیچ پست و مقامی نیستم؛ چیزی که برایم مهم است، منافع ملی ترکیه است.

طبق اعلام کمیسیون انتخابات ترکیه، او در رقابت‌های دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ۵.۱۷ درصد آرای را از آن خود کرده بود. او بعد از تصمیم دیروزش گفت: «رئیس جمهور جدید باید در شرایط توافق با پارلمان قرار داشته باشد و مخالفان در دور نخست نتوانستند ما را مجاب کنند و نتوانستند اکثریت را در پارلمان بدست بیاورند».

اوغان تاکید کرد: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار بوده به همین دلیل رایزنی‌های گسترده‌ای با مقامات در ائتلاف انجام دادیم. پس از رایزنی با مقامات در حزبمان، تصمیم گرفتیم که از رئیس جمهور اردوغان در دور دوم انتخابات حمایت کنیم.

تصمیم اوغان برای حمایت از اردوغان در حالی منتشر می‌شود که نتایج نظرسنجی منتشرشده توسط موسسه «Optimar» نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از طرفداران «سنان اوغان» به «رجب طیب اردوغان» و ۲۵ درصد دیگر به «کمال قلیچداراوغلو» رای خواهند داد؛ روندی که در نهایت، به سود اردوغان تمام خواهد شد.

در نظرسنجی انجام شده توسط این موسسه، حدود ۲۷.۹ درصد گفته‌اند که تصمیم خود را برای حمایت از کاندیداها در دور دوم انتخابات نگرفته‌اند، ۱۸.۶ درصد گفته‌اند که در دور دوم پای صندوق های رای نخواهند رفت و ۳.۶ درصد از اظهار نظر درباره این موضع خودداری کرده‌اند.

پایگاه خبری انگلیسی‌زبان «میدل‌ایست‌آی» روز دوشنبه (۱۵ می) در گزارشی با ارائه تحلیلی مقایسه‌ای از میزان آراء کسب‌شده توسط اردوغان در این انتخابات با دوره قبلی در سال ۲۰۱۸، نوشت که او برای دور دوم در وضعیت خوبی قرار دارد. براساس هفت نظرسنجی انجام‌شده توسط حزب عدالت و توسعه در ماه گذشته، نتایج نشان داده که اردوغان با اختلاف دو تا سه درصدی نسبت به رقیبش برتری دارد.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه