امروز: March 29, 2024

حملات موشکی غزه، پاسخ به جنایت اسرائیل در کرانه باختری

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۱/۱۲/۰۶ بدون نظر   40 بازدید

اندازه فونت    
حملات موشکی غزه، پاسخ به جنایت اسرائیل در کرانه باختری

حملات موشکی غزه، پاسخ به جنایت اسرائیل در کرانه باختری

تال لیو رام تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی معاریو گفت که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) در برهه اخیر، سیاست خود را در فلسطین تغییر داده است.

این تحلیلگر اسرائیل ی بر این باور است که حماس در تلاش است تا بتواند معادله جدیدی رقم بزند، مبنی بر اینکه «غزه در پاسخ به هر رخداد غیر منتظره‌ای در کرانه باختری، به اسرائیل موشک شلیک کند».

به گزارش معاریو، ارتش صهیونیستی همچنان بر این باور است که حماس فعلا «به فکر جنگ نیست، ولی آمار شلیک موشکها نشان می‌دهد که تغییر زیادی در سیاست حماس رخ داده است».

بنا بر این گزارش، این معادله و اقدام حماس، به سایر گروههای مقاومت نیز چراغ سبز خواهد داد تا آنان نیز به اراضی اشغالی فلسطین موشک شلیک کنند.

معاریو در پایان نوشت، این اقدام، بخشی از تلاش برای ایجاد یک معادله جدید است تا شلیک موشک از نوار غزه، آزادی عمل ارتش صهیونیستی در کرانه باختری، شرق قدس اشغالی و مسجدالاقصی را تهدید کند.

حملات موشکی غزه، پاسخ به جنایت اسرائیل در کرانه باختری

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس جمعه گذشته بعد از تظاهرات مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه گفت که جنگ در فلسطین وارد مرحله اخراج رژیم صهیونیستی می‌شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار داشت: «مردم و مقاومت شجاعانه و جسورانه ما به هیچ کس اجازه نخواهد داد که انتفاضه فزاینده‌مان را در کرانه باختری سرافراز در نطقه خفه کند. نبرد با دشمن اسرائیلی وارد مرحله شجاعت برای درهم شکستن اشغالگران و اخراج آن‌ها از سرزمین آبا و اجدادی می‌شود.»

اسماعیل هنیه اضافه کرد: «تمام تلاش‌های مأیوسانه‌ای که برای عبور از خون شهدا، درد و رنج اسرا، آرمان آزادی، بازگشت و استقلال مردم صورت گرفته، با برخورد به صخره انقلاب [مردم فلسطین] در هم خواهد شکست. این انقلاب در خیابان‌ها جریان پیدا کرده و هر انسان آزاده و سربلندی جذب آن خواهد شد. ما این انقلاب را با جان و خون خود شکل خواهیم داد تا نسل پیروز، پرچم‌ها را بر فراز مناره‌های قدس و گنبد مسجد الاقصی و تمام اماکن مقدس اسلامی و مسیحی به اهتزاز درآورد.»

وی همچنین با تشکر از مردم فلسطین برای استجابت فراخوان عرین الاسود، گفت: «مردم ما که در این سرزمین سکونت دارند و در مرزها هستند هستند، تنها آنان کسانی هستند که حق تصمیم‌گیری دارند و راه‌حل و گره‌ها به دست آن‌هاست؛ آن‌ها آینده را در خاک این میهن و زیر آسمان این سرزمین تعیین خواهند کرد.»

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه