امروز: March 29, 2024

دزد ساحل در «پوست شیر» چه کسی می‌تواند باشد؟

فرهنگی تاریخ انتشار: ۰۱/۱۲/۱۳ بدون نظر   41 بازدید

اندازه فونت    
دزد ساحل در «پوست شیر» چه کسی می‌تواند باشد؟

دزد ساحل در «پوست شیر» چه کسی می‌تواند باشد؟

علاقه‌مندان به سریال پوست شیر در فضای مجازی مدت‌هاست مشغول تجزیه و تحلیل شخصیت‌ها و رفتارهای‌شان هستند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی پوست شیر/ آدم ربای ساحل در پوست شیر کیست؟

پاسخ این راز که برای قهرمان داستان (ساحل) چه اتفاقی افتاده ذهن خیلی‌ها را مشغول کرده است. با مروری بر اظهارنظرها می‌توان فهمید که رضا پروانه (با بازی علیرضا کمالی ) محبوب‌ترین شخصیت سریال است

او الگوی مردانگی و رفاقت است و هیچ وقت رفیقش، نعمیم را تنها نمی‌گذارد. در نقطه مقابل گروهی دیگر رضا پروانه را سردسته باند آدم‌ربایان می‌دانند و معتقدند که همه چیز زیر سر اوست. اگر در قسمت آخر این اتفاق بیفتد یک غافلگیری بزرگ محسوب می‌شود. البته این پایان‌بندی می‌تواند بسیار مایوس کننده باشد. چون این پیام را می‌دهد که انسان در زندگی به صمیمی‌ترین رفیقش هم نمی‌تواند اعتماد کند. البته ممکن است کارگردان در فصل سوم مقدمه‌چینی برای افشای چهره جدید رضا پروانه داشته باشد.

در فهرست متهمان «پوست شیر» نام دوست سابق صدرا ( مهرداد صدیقیان ) هم آمده است. دوست سابق صدرا از آنجا که به موقعیت ساحل حسادت می‌کرد، می‌تواند یکی از خرابکاران باشد. برخی مخاطبان هم به ناپدری ساحل، یعنی بهزاد صحرایی (بابک کریمی) مشکوک هستند. او حضور کوتاهی در سریال داشت و ممکن است در فصل سوم دوباره سر و کله‌اش پیدا شود.

گروهی دیگر رضا پروانه را سردسته باند آدم‌ربایان می‌دانند و معتقدند که همه چیز زیر سر اوست.

احتمال دیگر این است که مجرم اصلی به عنوان یک شخصیت جدید در فصل سوم وارد داستان شود.

یک قصه پرتعلیق

قصه پرتعلیق «پوست شیر» بدون آن که دچار افت شود، تا کنون در ۱۶ قسمت مخاطبان را با خودش همراه کرده است. کارگردان هر بار با طرح گره‌ای جدید، معما را پیچیده‌تر از قبل کرده و جلوی سکون درام را گرفته است. مخاطب مدام فکر می‌کند اگر فلان شخصیت دستگیر شود، سرنخ اصلی پیدا می‌شود. اما در نهایت می‌فهمد که قصه «پوست شیر» سر درازی دارد و قرار نیست به این زودی‌ها رازهایش را لو بدهد.

در فصل دوم خبر زنده بودن «ساحل»، قصه را وارد مسیر تازه‌ای کرد. این اتفاق، لحن غمبار سریال را کمرنگ کرد و باعث شد شخصیت‌های اصلی قصه مثل نعیم، صدرا و رضا پرونه را امیدوار شوند. کارگردان با طراحی این روایت مخاطبان را غافلگیر کرد و نشان داد نمی‌خواهد تلخی و سیاهی اثرش بیش از حد تحمل شود.

نعیم از یک سو با ربایندگان دخترش درگیر است و از سوی دیگر در مقابل تیم پلیس به فرماندهی سرگرد محب مشکات (با بازی شهاب حسینی) قرار گرفته است.

دزد ساحل در «پوست شیر» چه کسی می‌تواند باشد؟

نعیم در برابر پلیس

تقابل‌های درام «پوست شیر» در دو محور اتفاق می‌افتد. نعیم از یک سو با ربایندگان دخترش درگیر است و از سوی دیگر در مقابل تیم پلیس به فرماندهی سرگرد محب مشکات (با بازی شهاب حسینی) قرار گرفته است. رویارویی این دو گروه جذاب و دیدنی از آب درآمده است. نعیم که هدفش انتقام است در مسیر مبارزه از احساساتش بهره می‌گیرد و پلس رفتارش عاقلانه است.

در فصل یک و دو نعیم غالبا سریع‌تر و هوشمندانه‌تر از پلیس عمل می‌کرد و بهتر به نتیجه می‌رسید. البته در سکانس آخر دیدیم که پلیس توانست آتش بحران را خاموش کند. احتمالا در فصل سوم نقش مبارزه‌ای نعمیم کمرنگ می‌شود و ریش و قیچی دست پلیس می‌افتد. این سریال با همراهی نیروهای پلیس ساخته شده و طبعا آنها تمایل ندارند قهرمانان داستان با تکیه بر نیروی انتقام شخصی و بدون توجه به اصول قانونی به نتیجه برسند.

پخش فصل سوم و پایانی سریال پوست شیر صبح روز چهارشنبه ۱۰ اسفند در فیلم‌نت آغاز می‌شود و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد یافت.

جمشید محمودی کارگردانی پوست شیر را به عهده دارد و فیلمنامه این سریال را هم به همراه رضا بهاروند نوشته است. این سریال در سه فصل هشت قسمتی ساخته شده است.

محمودی فیلم‌های سینمایی چند مترمکعب عشق، مردن در آب مطهر، رفتن و شکستن همزمان بیست استخوان و… را در کارنامه دارد و پوست شیر اولین حضور وی در شبکه نمایش خانگی است.

تهیه این سریال به عهده نوید محمودی است. هادی حجازی فر، پانته‌آ بهرام، علیرضا کمالی، مهرداد صدیقیان، پردیس احمدیه، ژیلا شاهی و شهاب حسینی از جمله بازیگران سریال هستند.

پوست شیر داستان نعیم را روایت می‌کند که پانزده سال زندان را به عشق دیدن دخترش تاب آورده است اما پس از رهایی و دیدار با فرزندش، دچار بحرانی بزرگ می‌شود.

دو فصل اول و دوم پوست شیر در پاییز و زمستان ۱۴۰۱ پخش شد و از پربیننده‌ترین سریال های شبکه نمایش خانگی بوده است.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه