امروز: April 26, 2024

رژیم صهیونیستی تاوان نقض‌ها و جنایت هایش را خواهد پرداخت

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۲/۱۴ بدون نظر   39 بازدید

اندازه فونت    
رژیم صهیونیستی تاوان نقض‌ها و جنایت هایش را خواهد پرداخت

رژیم صهیونیستی تاوان نقض‌ها و جنایت هایش را خواهد پرداخت

سردبیر روزنامه روزنامه «رأی الیوم» با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین به اقدام رژیم صهیونیستی در ترور خضر عدنان پاسخ خواهد داد، تأکید کرد رژیم صهیونیستی بار دیگر تعهدات خود را با گروه‌های مقاومت فلسطین نقض کرد و باید تاوان سنگینی بپردازد.

عبدالباری عطوان به اقدام رژیم صهیونیستی در ترور شیخ خضر عدنان پرداخت و نوشت: شیخ خضر عدنان، از فرماندهان میدانی جنبش جهاد اسلامی پس از ۸۷ روز اعتصاب غذا که ششمین اعتصاب غذای او در مسیر جهادی آکنده از جانفشانی بود، به شهادت رسید. اتاق عملیات گروه‌های مقاومت اعلام کرد که در سطح بزرگی این شهید به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده‌ای خواهد داد. این نشان می‌دهد که مقاومت به‌هیچ وجه در انتقام خون شهدای خود تردید نخواهد کرد.

نخستین پاسخ مقاومت با شلیک ۲۲ موشک از نوار غزه به سوی شهرک‌های مجاور نوار غزه صورت گرفت که سامانه‌های گنبد آهنین فقط چهار موشک را رهگیری کردند. این موشک‌ها در شهرک «سدیروت» شماری زخمی برجای گذاشت که حال یکی از آن‌ها وخیم است. پاسخ اصلی و بزرگ‌تر، اما طی ساعت‌های آینده خواهد بود و ممکن است جنگ سختی درگیرد که در آن شهرک‌های صهیونیست‌نشین و شهر‌ها و زیرساخت‌های اسرائیل هدف شلیک صد‌ها موشک قرار گیرد.

شیخ خضر عدنان پس از ۸۷ روز اعتصاب غذا در حالی به شهادت رسید که در راه خود محکم، استوار، نستوه و با تقوا بود و عدول از خواسته‌هایش را نپذیرفت. برای او شرافت بسیار مهم‌تر از غذا و هر نوع متاع فانی دنیوی بود. اعتصاب غذای او سرفصل جدید، بی‌نظیر و تاریخی در تاریخ مبارزه فلسطین رقم زد. او الگویی برای هزاران اسیر فلسطینی و صد‌ها هزار فلسطینی در داخل و خارج بوده و هست. هشت سال از عمر خود را در زندان‌ها و سلول‌های انفرادی سپری کرد. در همه این دوران، در آرزوی شهادت بود. در وصیتنامه‌ای که با خط خود خطاب به فرزندان و همسرش نوشته، گفته است: «بهترین خانه‌ها، خانه‌های شهداء، اسراء و جانبازان و صالحان است. پیکر من را در کنار پدرم دفن کنید و روی قبرم بنویسید که بنده فقیر خدا خضر عدنان در اینجا خوابیده است. به خواست خداوند پیروزی نزدیک است.»

رژیم صهیونیستی تاوان نقض‌ها و جنایت هایش را خواهد پرداخت

عطوان نوشت: زمانی که می‌گویم پاسخ به این ترور کوبنده خواهد بود، این سخن من معطوف به میراث پر افتخار مقاومت است که آکنده از نمونه‌های مختلف و سابقه بسیار زیاد در انتقام‌گیری از رژیم اشغالگر، شهرک‌نشین‌ها و سران آن‌هاست. زمانی که نیرو‌های اسرائیلی «یحیی عیاش» را در سال ۱۹۹۵ به شهادت رساندند، گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس، با انجام چهار عملیات شهادت‌طلبانه در مرکز تل‌آویو، «خضیره» و قدس اشغالی پاسخ داد که به هلاکت بیش از ۵۰ شهرک‌نشین و زخمی شدن صد‌ها تن از آن‌ها منجر شد. همچنین، زمانی که شهید «ابوالعطا» فرمانده میدانی جنبش جهاد اسلامی در غزه ترور شد، ۴۰۰ موشک به شهرک‌های سدیروت، عسقلان و اسدود شلیک شد که صد‌ها اسرائیلی را روانه پناهگاه‌ها کرد و سبب شد که نتانیاهو خود را به زمین بیندازند و برای نجات جانش هراسان به یکی از پناهگاه‌ها فرار کند. همچنین، فراموش نمی‌کنیم عملیات انتقام‌جویانه‌ای که شاخه نظامی جبهه مردمی خلق برای آزادی فلسطین سال ۲۰۰۱ در انتقام خون ابو علی مصطفی انجام داد و «رحبعام زئیفی» از وزیران افراطی رژیم صهیونیستی را در یکی از هتل‌های قدس به هلاکت رساند.

یکی از مهم‌ترین شروط آتش‌بس در جنگ «سیف القدس» (شمشیر قدس) در ماه مه سال ۲۰۲۱ این بود که رژیم صهیونیستی به‌هیچ گونه عملیات ترور فرماندهان مقاومت اقدام نکند. تکرار می‌کنم که این شرط، شرط اصلی جهاد اسلامی برای متوقف کردن شلیک موشک (۴۰۰ موشک و راکت) در واکنش به بازداشت دو تن از فرماندهان میدانی اش در اردوگاه جنین در ماه مه گذشته نیز بود. اکنون رژیم صهیونیستی طبق عادت خود این توافق‌ها را نقض می‌کند و همان‌طور که یکی از فرماندهان مقاومت به ما گفت، باید بهای سنگینی برای آن بپردازد.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت برای هماهنگی و نوع واکنش موشکی و میدانی در کرانه باختری و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ جلسه اضطراری تشکیل داد که این بدان معناست پاسخ به شیوه‌های مختلف و در جبهه‌های مختلف خواهد بود و ممکن است چند روز یا چند هفته به طول بینجامد.

موشک‌ها و عملیات گردان‌های مقاومت در قدس اشغالی، خضیره و تل‌آویو نتانیاهو را به متوقف کردن حملات به مسجد الاقصی در ماه رمضان وادار کرد تا از پاسخ‌های انتقام‌جویانه مقاومت در امان بماند. بعید نیست که طی ماه‌های آینده مانند آنچه در ماه رمضان اتفاق افتاد، در‌های جهنم به روی رژیم صهیونیستی باز شود و مقام‌های آن پیامد جنایت‌ها و قلدری‌های خود را بپردازند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه