امروز: April 20, 2024

ساز و کار جدید تیک تاک برای تامین امنیت داده ها در اروپا

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۱/۱۲/۱۸ بدون نظر   40 بازدید

اندازه فونت    
ساز و کار جدید تیک تاک برای تامین امنیت داده ها در اروپا

ساز و کار جدید تیک تاک برای تامین امنیت داده ها در اروپا

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پارلمان، کمیسیون و شورای اتحادیه اروپا اخیرا استفاده از «تیک تاک» بر روی تلفن‌های همراه کارکنان خود را ممنوع اعلام کردند. نگرانی‌ها از تامین امنیت داده‌های کاربران توسط «تیک تاک» که متعلق به یک شرکت چینی است باعث افزایش فشار‌ها بر این شبکه اجتماعی شده است.

یورونیوز فارسی نوشت: «تیک تاک» اعلام کرده است که ذخیره داده‌های کاربران اروپایی به صورت محلی را از سال جاری آغاز خواهد کرد و این روند در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت. این شبکه اجتماعی تائید کرده است که دو مرکز داده‌ها را در ایرلند و نروژ افتتاح خواهد کرد.

«تیک تاک» در آمریکا نیز رویکرد مشابهی را در پیش گرفته است تا از فشار منتقدان بکاهد. این در حالی است که کاخ‌سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده از اعطای اختیارات جدید به دولت برای مقابله با «تیک تاک» حمایت می‌کند.

گروهی از سناتور‌های آمریکایی طرحی پیشنهاد کرده‌اند که براساس آن دولت این کشور امکان اعلام ممنوعیت فعالیت «تیک تاک» و دیگر شرکت‌های عرصه فناوری را در صورت استقرار آن‌ها در خارج از ایالات متحده خواهد داشت.

براساس این طرح وزارت تجارت آمریکا در صورت اینکه فعالیت این شرکت‌ها را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور تشخیص دهد می‌تواند فعالیت آن‌ها را ممنوع کند.

تیک تاک

یکی از نگرانی‌های کشور‌های غربی در قبال «تیک تاک» به امکان دسترسی دولت چین به داده‌های کاربران و در پی آن تهدید احتمالی امنیت ملی این کشور‌ها بر می‌گردد. کشمکش‌های کنونی بر سر «تیک تاک» یادآور وضعیت مشابه شرکت چینی «هواوی» طی سال‌های اخیر است.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه