امروز: April 25, 2024

شناسایی بیماری‌های شایع در راهپیمایی اربعین

اجتماعی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۲/۱۴ بدون نظر   39 بازدید

اندازه فونت    
شناسایی بیماری‌های شایع در راهپیمایی اربعین

شناسایی بیماری‌های شایع در راهپیمایی اربعین

پیر حسین کولیوند در نشست هم‌اندیشی سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین که با حضور نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران و دستگاه‌های مسئول برگزار شد؛ گفت: با برگزاری دور قبلی این کنگره در سال گذشته، بیماری‌های شایع در پیاده‌روی بزرگ اربعین را شناسایی کرده و برای پیداکردن آخرین الگو‌های درمانی و بهترین تجهیزات پزشکی لازم مطالعه و اقدامات لازم انجام شد.

کولیوند افزود: همچنین بررسی‌هایی صورت گرفت تا حوادث و سوانح پر تکرار در این تجمع انبوه شناخته شود تا هم تمهیداتی برای پیشگیری از آن‌ها اندیشیده شود و هم آمادگی لازم برای پاسخ و کاهش خسارات احتمالی ایجاد شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: تقویت هماهنگی بین بخشی و برون بخشی در راستای شناخت ظرفیت‌های موجود و در کنار آن افزایش مشارکت‌های مردمی از اهداف اصلی کنگره سلامت در اربعین است.

وی حفظ سلامت زائران را دغدغه هلال احمر و موضوع برپایی کنگره سلامت در اربعین دانست و گفت: امدادرسانی در «تجمعات انبوه» از موضوعات امدادی مهم برای همه جمعیت‌های ملی در دنیاست و پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگترین تجمعات مذهبی در جهان است. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این افتخار را داشته که در سال گذشته از این عملیات بزرگ امدادی و درمانی در دوسوی مرز‌های غربی کشورمان و تا عمق خاک عراق، سربلند بیرون بیاید.

کولیوند ادامه داد: تعدادی از جمعیت‌های عضو فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر ابراز علاقه کردند که در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ شرکت کنند و از تجارب امدادی و درمانی این تجمع انبوه، الگوبرداری کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: همه کادر درمان اعزامی‌شامل پزشکان، پرستاران و داوطلبان عضو هلال احمر برای شرکت در عملیات امدادی راهپیمایی اربعین از محل خدمت خود مرخصی گرفته و بدون دریافت هرگونه مبلغی، به صورت رایگان و به عشق امام حسین (ع) و یارانش به زائران خدمت می‌کنند.

شناسایی بیماری‌های شایع در راهپیمایی اربعین

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه