امروز: May 3, 2024

قدرت نظامی انگلیس رو به زوال است

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۱۱/۰۲ بدون نظر   19 بازدید

اندازه فونت    
قدرت نظامی انگلیس رو به زوال است

قدرت نظامی انگلیس رو به زوال است

آمار و ارقام نشان می‌دهند که اگر ارتش انگلیس همین روال را طی کند، تعداد سربازانش در سال ۲۰۲۶ به ۶۷ هزار و ۷۴۱ خواهد رسید و این کاهش ۴۰ درصدی از سال ۲۰۱۰ محسوب خواهد شد.

علاوه بر این، تخمین زده می‌شود که ارتش بریتانیا طی یک دهه آینده به ۵۲ هزار نیرو برسد و به اندازه‌ای کوچک خواهد شد که می‌تواند در «ورزشگاه منچستر» جا بگیرند.

این آمار و ارقام، مقیاس بحران در ارتش را در مواجه با جنگ‌ اوکراین و «خاورمیانه» برجسته می‌کند. در همین حال، «راب بائر» رئیس کمیته نظامی ناتو روز چهارشنبه طی نشست روسای نظامی در بروکسل هشدار داد کشورهای این ائتلاف باید در حالت «آماده‌باش برای جنگ» قرار بگیرند و انتظار موارد غیرمنتظره را نیز داشته باشند.

هم‌چنین «گرانت شپس» وزیر دفاع انگلیس ادعا کرد که این کشور باید آماده جنگ‌های بیشتری از سوی «چین، روسیه، ایران و کره‌شمالی» باشد. با این حال، کارشناسان دفاعی به طور فزاینده‌ای نگران میزان آمادگی ارتش انگلیس برای درگیری‌های بیشتر هستند.

در یک بازه ۱۲ ماهه تا سپتامبر ۲۰۲۳، نیروی کل ارتش بریتانیا از ۷۹ هزار و ۱۳۹ به ۷۵ هزار و ۹۸۳ نیرو کاهش یافته است. وزرا این مسئله را قبول کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۵، تعداد نیروهای ارتش به ۷۲ هزار و ۵۰۰ می‌رسد؛ مسئله‌ای که موجب نگرانی ژنرال‌های ارشد آمریکایی شده است. و هم‌چنین این خطر وجود دارد که این ارقام شاید در سال آینده به کمتر از این حد کاهش یابد و مسیر نزولی سریعی را ادامه دهد.

«جان هیلی» وزیر دفاع کابینه در سایه انگلیس در این خصوص گفت: اگر ارتش ما در راستای این آمار و کاهش نیروها و استخدام کاری نکنند، تعداد نیروهای بیشتری کاهش می‌یابد.

قدرت نظامی رو به زوال انگلیس

هم‌چنین طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت دفاع انگلیس، تقریبا ۳۰ هزار سرباز در نیروهای مسلح این کشور به لحاظ پزشکی برای عملیات‌های رزمی آماده نیستند و دلیلش بعضا به خاطر جراحت‌های جسمی و شرایط نامناسب روحی است.

روزنامه دیلی‌تلگراف انگلیس در گزارشی با اشاره به این وضعیت مخاطره‌آمیز نوشت: این آمار بدین معناست که ۳۰ درصد از کل نیروهای ارتش ما یا سه نفر از هر ۱۰ سرباز برای شرایط مبارزه به طور کامل آماده نیستند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه