امروز: April 28, 2024

مجوز حمل سلاح در ۲۰ ثانیه

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۹/۲۵ بدون نظر   15 بازدید

اندازه فونت    
مجوز حمل سلاح در ۲۰ ثانیه

مجوز حمل سلاح در ۲۰ ثانیه

روزنامه «نیویورک تایمز» خبر داد بیش از ۲۵۰ هزار اسرائیلی از تاریخ هفتم اکتبر به بعد (زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی ) درخواست مجوز حمل سلاح کرده‌اند.

نیویورک تایمز، جمعه، به نقل از «تومر لوتان» مدیرکل سابق وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نوشت کابینه اسرائیل در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۳ هزار مجوز حمل سلاح صادر کرده؛ اما امسال تا هفتم اکتبر ۲۳ هزار مجوز حمل سلاح صادر شده است.

لوتان اضافه می‌کند بعد از عملیات طوفان الاقصی (۱۵ مهر ماه)، با ۲۶ هزار مجوز جدید برای حمل سلاح در کمتر از ۸ هفته موافقت شده و ۴۴ هزار اسرائیلی دیگر نیز «موافقت مشروط» دریافت کرده‌اند.

لوتان هشدار داد که تل‌آویو بعد از توزیع تسلیحات ویژه «تاوان سنگینی» خواهد داد و اراضی اشغالی شاهد تیراندازی، خودکشی، درگیری‌های فزاینده روزانه خواهد بود.

مجوز حمل سلاح در ۲۰ ثانیه

تومر لوتان اشاره می‌کند که گفت‌و‌گو با مسئول مربوطه برای کسب مجوز سلاح پیش از جنگ به صورت شخصی انجام می‌شد و به مدت ۲۰ دقیقه زمان لازم بود و غالبا ۲۰ تا ۳۰ درصد درخواست‌ها رد می‌شد.

با این حال، به گفته او، بعد از جنگ، فرایند اعطای مجوز حمل سلاح در اراضی اشغالی تسریع شده است. نیویورک تایمز به نقل از «زفیکا آران» یکی از شهرک‌نشینان در این باره می‌نویسد که او بعد از تنها گفت‌و‌گویی ۲۰ ثانیه‌ای مجوز حمل سلاح دریافت کرده است.

مجوز حمل سلاح در ۲۰ ثانیه

شبکه «الجزیره» در این باره می‌نویسد تصاویر بسیاری طی هفته‌های گذشته در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است که نشان می‌دهد شهرک‌نشینان اسرائیلی با سنین متفاوت در خیابان‌ها هنگام انجام فعالیت‌های روزانه سلاح با خود حمل می‌کنند.

براساس گزارش الجزیره، فلسطینیان ساکن در کرانه باختری می‌گویند از انتشار سلاح‌های بیشتر در میان شهرک‌نشینان افراطی آن هم در شرایطی که اقدامات خشونت‌آمیز آن‌ها علیه فلسطینیان بخصوص بعد از عملیات طوفان الاقصی تشدید شده، نگران هستند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه