امروز: March 29, 2024

موشک‌باران مناطق جنوبی اوکراین از دریای سیاه

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۲/۱۷ بدون نظر   35 بازدید

اندازه فونت    
موشک‌باران مناطق جنوبی اوکراین از دریای سیاه

موشک‌باران مناطق جنوبی اوکراین از دریای سیاه

رسانه‌های محلی از به‌صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله هوایی در مناطق جنوبی و جنوب شرقی اوکراین در بامداد یکشنبه خبر می‌دهند.

گفته می‌شود در شهرهای دنیپرو، خرسون و میکولایف صدای متناوب انفجارهای مهیب به گوش رسیده و سامانه‌های پدافند هوایی نیز فعال شدند.

مقام‌های اوکراینی مدعی هستند که روسیه با ناوگان خود در دریای سیاه، میکولایف و دیگر مناطق جنوبی این کشور را موشک‌باران کرده است.

شهردار میکولایف دقایقی بعد خبر داد: «پدافند هوایی ما پهپادهای روسی را سرنگون کرد و تهدید حملات [موشکی و پهپادی] همچنان ادامه دارد».

فرماندهی عملیات جنوب اوکراین نیز گفت که روسیه در شامگاه شنبه مواضع خود در دریای سیاه را با ۴ ناو موشک‌انداز کالیبر تقویت کرده است.

این در حالی است که مسکو هشدار داده در زمان و مکان مناسب، اقدام اوکراین در حمله پهپادی به کاخ کرملین با هدف سوءقصد به جان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را پاسخ می‌دهد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیشتر درباره حمله پهپادی اوکراین به کاخ کرملین نیز اظهار داشت: «روسیه با اقدامات تلافی‌جویانه به حمله پهپادی پاسخ خواهد داد اما در مورد اینکه آیا این [حمله] دلیلی برای جنگ است یا نه صحبتی نخواهد کرد».

موشک‌باران مناطق جنوبی اوکراین از دریای سیاه

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز با بیان اینکه آمریکا با انتخاب اهداف برای اوکراین در پس حمله پهپادی به کرملین قرار دارد، گفت تلاش‌های واشنگتن و کی‌یف برای انکار دست داشتن در این حمله مضحک است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند انتظار می‌رود که نیروهای اوکراینی در هفته‌های آینده یک ضدحمله را علیه نیروهای روسیه آغاز کنند. متحدان خارجی اوکراین متعهد شده اند تا زمان تحمیل یک شکست راهبردی به روسیه، از کی‌یف حمایت خواهند کرد.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه