امروز: March 28, 2024

موضوع حق‌آبه هیرمند از وظایف ذاتی وزارت خارجه است

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۲/۱۷ بدون نظر   35 بازدید

اندازه فونت    
موضوع حق‌آبه هیرمند از وظایف ذاتی وزارت خارجه است

موضوع حق‌آبه هیرمند از وظایف ذاتی وزارت خارجه است

محمد سرگزی، نماینده مردم شریف زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی‌ و نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان شب گذشته میهمان حسین امیر عبداللهیان ، وزیر امور خارجه و تعدادی از معاونین و مدیران ارشد وزارت امور خارجه بود.

در این نشست نماینده مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان دغدغه‌های خود را بطور صریح در مورد بحران آب سیستان درمیان گذاشتند.

آن‌ها همچنین بر پیگیری موثرتر حق آبه هیرمند از سوی دستگاه دیپلماسی تاکید کردند.

پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای متشکل از نخبگان استان برای ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی برای حل معضلات استان سیستان و بلوچستان، درخواست از وزیر امور خارجه برای طرح مسائل و مشکلات مطرح شده در مورد استان سیستان و بلوچستان در هیات دولت و پیگیری تشکیل نشست‌های کمیساران آب بین ایران و افغانستان از دیگر محورهای مطرح شده از سوی نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان بود.

امیرعبداللهیان در این نشست با اشاره بر پیگیری‌های مستمر آقایان سرگزی، دهمرده و همه نمایندگان استان در مجلس، پیگیری موضوع حقابه هیرمند را از وظایف ذاتی وزارت امور خارجه برشمرد و تاکید کرد همه گزینه‌ها و اقدامات در جهت آبادانی و زندگی بهتر ساکنان استان سیستان و بلوچستان در دولت با جدیت دنبال می‌شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: دکتر رئیسی رئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه‌ای به مسائل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان دارد.

امیرعبداللهیان همچنین افزود که وزارت امور خارجه از ایجاد بازارچه‌های مرزی در مرز بین ایران و افغانستان و افزایش مراودات اقتصادی و داد و ستد میان مردم دو طرف مرز حمایت می‌کند و اجرائی شدن مصوبات نهادهای‌های بالادستی در این رابطه را پیگیری می‌نماید.

موضوع حق‌آبه هیرمند از وظایف ذاتی وزارت خارجه است

در این جلسه همچنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ، رضا نجفی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل طی سخنانی اقدامات و پیگیری‌های وزارت امور خارجه در خصوص توسعه استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار، گسترش ترانزیت از استان سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه به عنوان یکی از محورهای پیشرفت در این استان، مذاکرات با مقامات حکومت سرپرستی موقت افغانستان در مورد حقابه هیرمند و افزایش تبادلات اقتصادی مرزی را تشریح کردند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه