نحوه استعلام دهک بندی یارانه در my.gov.ir
در طرح جدید یارانهها ، تمامی مردم کشور به دهکهای درآمدی مختلف تقسیم شدند. دهکهای اول تا سوم از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و دهکهای چهارم تا نهم هم از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی برخوردار میشوند. سایر افراد یعنی کسانی که در دهک دهم قرار میگیرند هم یارانهای دریافت نمیکنند.
در صورتی که شما هم به تازگی یارانههای خود را دریافت کردهاید و در مورد دهک بندی خود مطمئن نیستید، میتوانید از طریق سامانه my.gov.ir نسبت به استعلام دهک بندی خود اقدام کنید.
برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
به سایت my.gov.ir مراجعه کنید.
در قسمت «خدمات» گزینه «خدمات رفاهی» را انتخاب کنید.
در قسمت «خدمات حمایتی» گزینه «استعلام دهک بندی یارانه» را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده، کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید.
کد امنیتی را وارد کنید و روی گزینه «تایید» کلیک کنید.
در صورتی که کد ملی شما صحیح باشد، در صفحه باز شده، اطلاعات دهک بندی خانوار شما نمایش داده خواهد شد.
علاوه بر این، میتوانید از طریق تلفن گویا نیز نسبت به استعلام دهک بندی خود اقدام کنید. برای این کار، شماره تلفن ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ را شماره گیری کنید و کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید.
در صورتی که به نتیجه استعلام خود اعتراض دارید، میتوانید از طریق سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
به سایت my.gov.ir مراجعه کنید.
در قسمت «خدمات» گزینه «خدمات رفاهی» را انتخاب کنید.
در قسمت «خدمات حمایتی» گزینه «ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه» را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده، کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید.
کد امنیتی را وارد کنید و روی گزینه «تایید» کلیک کنید.
در صفحه باز شده، اطلاعات لازم برای ثبت اعتراض را وارد کنید و روی گزینه «ثبت» کلیک کنید.
پس از ثبت اعتراض، کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاعات خانوار شما را بررسی میکنند و نتیجه بررسی را ظرف ۱۵ روز کاری به شما اعلام خواهند کرد.
نظر شما