نسل آینده مرسدس S کلاس را ببینید / با الهام از خودروی جنجالی / عکس

امیرمسعود عابدین: وقتی یک خودروساز از کانسپتی رونمایی میکند که توجهات بسیاری را به سمت خود میکشد، میتوان صدای قلمهای دیجیتالی را شنید که توسط طراحان به کار گرفته میشوند تا ظاهر جدید را روی سایر مدلهای آن سری پیادهسازی کنند. مرسدس بنز ویژن آیکانیک (Vision Iconic) نیز از این تب مستثنی نبوده است.
یکی از طراحان بهتازگی تصویری ذهنی از نسل بعدی S کلاس را در سر پرورانده که از سبک طراحی ویژن آیکانیک الهام میگیرد. نتیجه به دست آمده کاملا باورپذیر به نظر میرسد، هرچند کسانی که انتظار دارند این مدل به زودی به تولید برسد، شاید بهتر باشد کمی صبر کنند. با این حال، با توجه به اینکه بسیاری حدس میزنند که ویژن آیکانیک میتواند به نسل جدید S کلاس کوپه در آینده تبدیل شود، بنابراین این طراحی آنچنان دور از واقعیت نیست.
سدان الهام گرفته از کانسپت ویژن آیکانیک
این طرح از S کلاس، جلوپنجره نورانی، چراغهای جلوی تهاجمی و ورودیهای هوای سپر را از کانسپت ویژن آیکانیک به عاریت گرفته و در قالب یک سدان پیادهسازی شدهاند. نمای جانبی دارای سطوح صاف با گلگیرهای جلو و عقب برجسته است که رینگهای آلیاژی هفت پره را محاصره میکنند.
طراحی عقب به قلمرو گرند توررها (GT) متمایل است، با منحنیهای روان، خط سقف آیرودینامیک، چراغهای عقب باریک و یک دیفیوزر ظریف. در مجموع، این طرح یک سدان لوکس کاملاً مدرن به نظر میرسد که میتواند با نشان متفاوت و رنگآمیزی دو رنگ، به عنوان یک مدل میباخ نیز شناخته شود.
کابین خودرو همچنان در حد حدس و گمان است، اما تصور یک نسخه ملایمتر از فضای داخلی با الهام از آرت دکو کانسپت ویژن آیکانیک که مواد غنی را با فناوری پیشرفته ترکیب میکند، آسان است.
آینده S کلاس در انتظار چه چیزی است؟
نسل فعلی S کلاس (W۲۲۳) در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و یک بهروزرسانی میاندوره (فیسلیفت) برای آن در سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است. این بدان معناست که رونمایی از یک مدل کاملاً جدید به اواخر دهه جاری موکول شده است.
تصاویر جاسوسی قبلی نشان میدهند که فیسلیفت S کلاس دستخوش یک بازطراحی رادیکال نخواهد شد. در عوض، طراحان مرسدس بر تنظیم دقیق چراغها و سپرها تمرکز خواهند کرد، در حالی که بیشتر بدنه در نمای جانبی حفظ میشود.
بر اساس اینکه GLC برقی در اواخر مراحل توسعه، جلوپنجره نورانی خود را به دست آورد، احتمال دارد که فیسلیفت S کلاس نیز چنین ویژگی را دریافت کند. انتظار بهروزرسانیهای داخلی نیز وجود دارد، مثل اینکه احتمالاً یک فرمان یوغ مانند و ویژگیهای گسترده رانندگی خودران را در آن داشته باشیم.
جهتگیری آینده مرسدس بنز و رقبا
منطقی است که فرض کنیم نسخه تکامل یافتهای از سبک ویژن آیکانیک، در مدلهای آتی S کلاس و سایر پرچمداران مرسدس که در دهه ۲۰۳۰ از راه میرسند، وجود داشته باشد. استقبال بسیار مثبت از این کانسپت تنها این جهتگیری را تقویت خواهد کرد.
مرسدس قبلاً تأیید کرده که نسل بعدی S کلاس هر دو گزینه پیشرانه ICE (احتراق داخلی) و EV (برقی) را ارائه خواهد داد که نشاندهنده پایان تولید مدل نامحبوب EQS است. رقبای آن نیز ممکن است کم شوند، به طوری که انتظار میرود آئودی A۸ و لکسوس LS از بازار خارج شده یا به فرمتهای کاملا جدیدی، مانند یک ون لوکس سه ردیفه، تغییر شکل دهند.
این امر، بیامو سری ۷/ i۷ را که در قالب بهروزرسانی Neue Klasse ارائه میشود، به عنوان تنها رقیب اروپایی اصلی باقی میگذارد، هرچند که سدانهای پرچمدار زیادی از چین نیز خواهان سهمی از کیک فروش هستند. در هر صورت، ظاهر خشن و باوقار کانسپت ویژن آیکانیک و نوآوریهای تکنولوژیکی مورد انتظار که ممکن است با آن همراه باشد، میتواند به مرسدس کمک کند تا در صدر این بخش باقی بماند.
منبع: carscoops
۵۸۳۲۲