امروز: April 20, 2024

پیش‌بینی‌ها درمورد تورم سال جاری مثبت و نزولی است

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۲/۰۳ بدون نظر   42 بازدید

اندازه فونت    
پیش‌بینی‌ها درمورد تورم سال جاری مثبت و نزولی است

پیش‌بینی‌ها درمورد تورم سال جاری مثبت و نزولی است

امیرحسین بانکی پور فرد، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکار‌نیوز با اشاره به راه‌های مهار تورم و لزوم مدیریت آن در سال جدید توسط دولت تاکید کرد: بیش از یک دهه است که رهبر انقلاب شعار سال را حول محور مسائل اقتصادی تعیین می‌کنند و در سال ۱۴۰۲ نیز همین رویه را ادامه دادند و بر مهار تورم و افزایش تولید تاکید کردند این دو مسئله جدی است.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به صورت پیاپی تورم بسیار زیادی را شاهد بوده‌ایم و این مسئله فشار مضاعفی را به تولید و اقشار ضعیف جامعه وارد کرده است و همین دو مورد کافی و بسیار جدی است که مهار تورم در اولویت ابتدایی دولتمردان قرار گیرد.

نوع بودجه‌نویسی دولت‌ها عامل کاهش یا افزایش تورم استبانکی‌پور فرد ادامه داد: یکی از راه‌های مهار تورم به نوع بودجه بندی و بودجه نویسی دولت مربوط است. در همین راستا مجلس برای بودجه سال ۱۴۰۲ بسیار مراقب بود تا منابع و مصارف هم‌ترازی داشته باشد و دچار مشکل نشویم.

نماینده مردم اصفهان درمجلس گفت: طبق شواهد موجود در بودجه و واقعیت جامعه و بازارهای اقتصادی در کنار همتی که دولت باید به خرج دهد و نظارتی که مجلس باید داشته باشد، امیدوار هستیم بتوانیم تورم بالایی که به وجود آمده را مدیریت کنیم تا شعار سال تحقق پیدا کند.

او با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که این هدف به ثمر خواهد نشست توجه و افزایش تولید است، اظهارداشت: برای اینکه فشار اقتصادی بر اقشار مختلف جامعه کاهش یابد و چرخه اقتصاد بچرخد، باید در بخش تولید کار کنیم. با توجه به بودجه‌ای که برای سال جاری طراحی و تصویب شده است و تخفیف مالیاتی که برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده، می‌توان به این مسئله امیدوار بود.

پیش‌بینی‌ها درمورد تورم سال جاری مثبت و نزولی است

بانکی‌پور فرد خاطرنشان کرد که لذا اولین گام برای اهمیت به تولید همین تخفیف مالیاتی به تولیدکنندگان است که انتظار می‌رود دولت حمایت جدی از این قشر داشته باشد. ازطرفی میران رشد حقوق کارگران نسبت به سال گذشته متناسب تعریف شد تا طوری باشد که به تولید کمک و تورم را کنترل کند.

نماینده مردم اصفهان درمجلس در ادامه گفت: چرا که اگر افزایش حقوق را بیشتر از یک حدی تصویب می‌کردیم خودش موجب تورم می‌شد. لذا هم مجلس و هم دولت به اتفاق نظر در این زمینه رسیدند که تا حد معقولی این درصد را تصویب کنند.

او درانتها با اشاره به اینکه اگر بتوانیم نقدینگی را نیز مدیریت کنیم راه مهار تورم بسیار هموار خواهد شد، تاکید کرد: درنهایت با تجربه‌ای که هم مجلس و هم دولت در سال‌های اخیر پیدا کرده‌اند به نظر می‌رسد در سال جاری وضعیت بهتری خواهیم داشت و پیش‌بینی‌ها به این سمت است که وضعیت تورم بهتر خواهد شد.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه