چه کسی حاضر است به جای تویوتا، پراید سوار شود؟ / تاکید بر واردات اتوبوسهایی با استاندارد یورو ۵
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه گزارش جلال بهرامی گفت: از زمانیکه قرار شد ۲ هزار اتوبوس در اختیار تهران قرار گیرد ، اعلام کردیم که خودروسازان داخلی نمی توانند این تعداد، را آماده و در اختیار شهرداری قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه باید برخی از این اتوبوسها را وارد کنیم ، افزود: گرچه ممکن است که مافیای قدرت و ثروت مقابل اینموضوع بایستند اما واردات ضروری است.
پیرهادی با بیان اینکه بودجه لازم برای تهیه اتوبوس و واگن در اختیار شهرداری قرار داده شده است ، افزود: شورای شهر بودجه تخصیص داده، اما اگر شهرداری نتواند اتوبوس و واگن قطار تهیه کنند، تلاش بدون اتوبوس و واگن مترو ارزشی برای ما ندارد.
پیرهادی با بیان اینکه در گزارش معاون شهردار از اورهال ۲۰۳ واگن مترو صحبت شد، این تعداد را ناکافی دانست و افزود: باید این تعداد را حداقل به ۴۰۰ واگن برسانند تا مردم بتوانند استفاده کنند.
پیرهادی با بیان اینکه مردم در شرایط اقتصادی کنونی باید بتوانند در حمل و نقل عمومی احساس آرامش داشته باشند، اظهار داشت: در حال حاضر ما شرمنده مردم هستیم .
وی با تاکید بر ضرورت واردات برای تامین اتوبوس در پایتخت ، اظهارداشت: ایرادی ندارد که اتوبوسهایی از برندهای معروف بنز و مان که کیفیت مناسبی دارند و کمتر از چند سال ساخت هستند و دارای استاندارد یورو ۵ هستند، به تهران وارد شوند.
وی با بیان نمونه ای ادامهداد: امروز چه کسی حاضر است تویوتای ۲۰۲۰ را سوار نشود و به جای آن حاضر شود که پراید صفر سوار شود.
وی تاکید کرد: دولت نیز باید نسبت به این قضیه با مردم همراهی داشته باشد.
نظر شما