امروز: March 28, 2024

کاهش علائم ام اس با مصرف دز بالای اُمگا۳

اجتماعی تاریخ انتشار: ۰۱/۱۲/۲۲ بدون نظر   40 بازدید

اندازه فونت    
کاهش علائم ام اس با مصرف دز بالای اُمگا۳

کاهش علائم ام اس با مصرف دز بالای اُمگا۳

محققان دریافتند که دزهای بالاتر اُمگا ۳ شروع بیماری ام اس را به تعویق می‌اندازند، فواصل زمانی عود بیماری را افزایش می‌دهد و شدت علائم را کاهش می‌دهد.

بیماری ام اس، یک بیماری مزمن است که در آن سیستم ایمنی بدن به لایه چربی که اطراف اعصاب میلین را می‌پوشاند، حمله می‌کند. این رویداد به نوبه خود توانایی اعصاب در حمل سیگنال را کاهش می‌دهد.

علائم MS شامل مشکلات بینایی، لرزش و تغییرات عاطفی است. در حالی که علت این بیماری ممکن است در بیماران متفاوت باشد، تصور می‌شود که از پاسخ التهابی ناشی می‌شود.

در حالی که ارتباطی بین مصرف اسیدهای چرب اُمگا ۳ و بهبود کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به MS وجود دارد، مکانیسم‌های اساسی ناشناخته هستند.

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از اسیدهای چرب اُمگا ۳ با نرخ پایین‌تر ابتلاء به MS مرتبط هستند و دارای خواص سلامت ضد التهابی و عصبی مفید هستند.

اخیراً، محققان بررسی کردند که چگونه مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ پاسخ التهابی در موش‌ها را کاهش می‌دهد.

آن ها دریافتند که Docosahexaoyl اتانول آمید (DHEA)، یک ترکیب لیپید حاصل از اسید Docosahexaenoic موجود در روغن ماهی، ممکن است پاسخ سلول T ایمنی را کاهش داده و در نتیجه التهاب مربوط به ام اس را کاهش دهد.

برای شروع، محققان بررسی کردند که چگونه DHEA بر پاسخ سلول T در سلول‌های جدا شده از موش‌ها تأثیر می‌گذارد. آن ها دریافتند که DHEA هنگام مصرف با دز بالا، نشانگرهای التهابی را کاهش می‌دهد. DHEA همچنین درصد سلول‌های T بیماری زا را کاهش داد.

در مرحله بعد، محققان بررسی کردند که آیا پیشرفت بیماری ام اس بر سطح DHEA در موش‌ها تأثیر می‌گذارد یا خیر. آن ها دریافتند که در طول پیشرفت بیماری ام اس، سطح DHEA در نخاع و طحال متفاوت است اما در مغز نه.

با انجام آزمایشات بیشتر، آن ها دریافتند موش‌هایی که با DHEA تحت درمان قرار می‌گیرند، نشانگرهای التهابی کمتری نسبت به گروه کنترل دارند.

نتایج نشان می‌دهد که DHEA به احتمال زیاد التهاب را کاهش می‌دهد و در نتیجه علائم ام اس با کاهش تعداد سلول‌های T بیماری زا در سیستم عصبی، کاهش می‌یابد.

محققان نتیجه گرفتند که DHEA ممکن است شدت بیماری ام اس را کاهش دهد و بنابراین ممکن است به رژیم‌های غذایی اضافه شود تا بتواند درمان‌های موجود را برای این بیماری تکمیل کند.

کاهش علائم ام اس با مصرف دز بالای اُمگا۳

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه