امروز: April 24, 2024

آمریکایی‌ها بیشتر از «حمله هسته‌ای» نگران «حمله سایبری» هستند

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۱/۲۰ بدون نظر   42 بازدید

اندازه فونت    
آمریکایی‌ها بیشتر از «حمله هسته‌ای» نگران «حمله سایبری» هستند

آمریکایی‌ها بیشتر از «حمله هسته‌ای» نگران «حمله سایبری» هستند

طبق نتایج نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۲۳ و مرکز تحقیقاتی "پیو" در سال ۲۰۲۲، اکثر آمریکایی‌ها نسبت به « تروریسم سایبری » تحت فشار هستند؛ مسئله‌ای که به گفته آن‌ها زندگی‌ مردم این کشور را تحت تاثیر قرار داده و یا اقتصاد آمریکا را به سمت آشفتگی سوق داده است.

اسکات وایت، دانشیار و مدیر برنامه‌های امنیت سایبری در دانشگاه جورج واشنگتن گفت: می‌دانیم که تمامی گروه‌های تروریستی، جوان‌های متخصص کامپیوتر را استخدام می‌کنند. مسئله بمب‌ها دیگر مطرح نیست بلکه مسئله این است که آیا می‌توان یک حمله سایبری را از یک کشور امن علیه ایالات متحده آمریکا انجام داد؟

براساس نتایج نظرسنجی گالوپ که ماه گذشته میلادی منتشر شد، ۸۴ درصد از شرکت‌کنندگان «تروریسم سایبری» را به عنوان "تهدیدی حیاتی" تلقی کردند و در برابر ۱۰ مورد دیگر از جمله تروریسم بین‌المللی، گرمای جهانی و درگیری روسیه-اوکراین در رده اول نگرانی‌های مردم آمریکا قرار گرفت.

طبق نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی "پیو" که در ژوئن سال گذشته میلادی منتشر شد، ۷۱ درصد از آمریکایی‌ها «حملات سایبری» از دیگر کشورها را به عنوان "تهدید اصلی" در نظر گرفتند و این مسئله نسبت به نفوذ و قدرت روسیه و چین، گرمای زمین و بیماری‌های واگیردار رتبه بالایی دریافت کرد.

آمریکایی‌ها بیشتر از «حمله هسته‌ای» نگران «حمله سایبری» هستند

براساس نظرسنجی گالوپ، جمهوری‌خواهان آمریکا می‌گویند که برنامه هسته‌ای ایران مسئله "مهمتری" نسبت به حملات سایبری است اما دموکرات‌ها با چنین موردی مخالف هستند و گرمای جهانی را "نگران‌کننده" می‌خوانند.

جیمز لوئیس، معاون ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی گفت: این مسئله جدیدی است. مردم از تکنولوژی به خصوص زمانی که متوجه آن نمی‌شوند، واهمه دارند. به نظر بنده اگر روس‌ها و چینی‌ها جنگی را قریب‌الوقوع ندانند، هیچ حمله سایبری انجام نخواهند داد. همچنین دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا یک حقه بود. روس‌ها تلاش کردند اما تلاش آن‌ها هیچ تاثیری نداشت.

پیتر کوزنیک، استاد تاریخ و مدیر موسسه مطالعات هسته‌ای نیز در رابطه با ترس بیشتر مردم آمریکا نسبت به "حملات سایبری" گفت: بنده معتقدم که خطر جنگ هسته‌ای احتمالا بیشتر است اما تهدید هسته‌ای مسئله‌ای است که مردم نمی‌خواهند درباره‌اش فکر کنند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه