امروز: March 19, 2024

دوحه آماده همکاری برای حل پرونده هسته‌ای ایران

سیاسی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۳/۱۸ بدون نظر   30 بازدید

اندازه فونت    
دوحه آماده همکاری برای حل پرونده هسته‌ای ایران

دوحه آماده همکاری برای حل پرونده هسته‌ای ایران

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در نشست خبری مشترک در دوحه با «کاترین کولونا» همتای فرانسوی خود به مسائل و موضوعات مختلف از جمله ایران، لبنان، سوریه و فلسطین پرداخت.

وزیر خارجه قطر در ابتدای این نشست خبری گفت: از توسعه شراکت و همکاری بین قطر و فرانسه در پرونده‌های متعدد از امنیت انرژی استقبال می‌کنیم. درباره متحد ساختن و همگرایی تلاش‌های دوحه و پاریس برای حمایت از امنیت و صلح بین المللی توافق کردیم.

دوحه آماده همکاری برای حل پرونده هسته‌ای ایران

وی ادامه داد: در پرونده‌های متعدد از جمله لبنان و سوریه و پرونده هسته‌ای ایران برای دستیابی به راهکاری مسالمت‌آمیز با فرانسه همکاری می‌کنیم. ما بر حقوق قانونی ملت فلسطین و ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ تأکید می‌کنیم.

آل ثانی با اشاره به تحولات سوریه افزود: از تلاش‌های بین المللی برای حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت حمایت می‌کنیم. ما با سوریه مشکلی نداریم، مشکل ما با رژیم سوریه است و در این خصوص موضع واضحی داریم. هدف ما دستیابی به حل سیاسی و عادلانه بحران سوریه است که باعث بازگشت ایمن آوارگان سوریه به کشورشان شود.

وزیر خارجه قطر به پرونده لبنان هم اشاره کرد و گفت: دوحه از کشور برادر لبنان و حل سیاسی بحران در این کشور که به دست لبنانی‌ها قرار دارد، حمایت می‌کند. قطر به صورت پایدار از ارتش لبنان حمایت می‌کند و معتقد است که نقش ارتش لبنان در حفظ ثبات این کشور، مهم است.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه