امروز: April 25, 2024

روز دختر در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود؟

فرهنگی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۲/۱۸ بدون نظر   40 بازدید

اندازه فونت    
روز دختر در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود؟

روز دختر در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود؟

حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده، در نخستین نشست بانوان عضو کارگروه بزرگداشت روز دختر گفت: جشن‌های دهه کرامت امسال با برنامه ریزی بهتر و منسجم‌تر برگزار خواهد شد. امیدوارم بتوانیم یک جریان رسانه‌ای موفق و نور مضاعف را با محوریت مساجد و اعتاب مقدس به جامعه منتقل کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با بیان اینکه موضوع زن و خانواده در برنامه‌های مراکز فرهنگی باید یک کارویژه همیشگی باشد، عنوان کرد: امروز دشمن قصد دارد از همین موضع به کشور آسیب بزند لذا مراکز فرهنگی باید با برنامه ریزی دقیق و طرح برنامه‌های حمایتی و نگاه محبت آمیز، شکاف بین نسل جوان و جامعه را از بین ببرند.

حجت الاسلام خداداده با اشاره به ثبت روز دختر در تقویم رسمی کشور، گفت: اگر میخواهیم مصوبه و برنامه‌ای در این خصوص داشته باشیم باید به سمت "تشکیل دبیرخانه دائمی بزرگداشت مقام دختران" پیش برویم و در طول سال برنامه‌های متفاوتی را طرح و پیاده سازی کنیم.

روز دختر در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود؟

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به پایین بودن سرانه فضا‌های ورزشی و فرهنگی مختص دختران در کشور، گفت: تشکیل این دبیرخانه ضمن شناسایی خلا‌های موجود و مطالبه گری از دستگاه‌ها می‌تواند در آینده مشکلات را رفع کند.

وی حضور در فضای مجازی را فرصت خوبی برای تولید محتوا برای دختران دانست و گفت: رویکرد و بن مایه فضای مجازی بر فردگرایی است لذا اگر بتوانیم برنامه‌هایی را برای اجتماع مومنین، ارتباط بین آن‌ها و استمرار آن از طریق فضای مجازی برنامه ریزی کنیم شاهد اثرگذاری بهتری در جامعه خواهیم بود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: امیدوارم جشن‌ها و پویشی‌هایی که به مناسبت دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه (س) و روز تکریم مقام حضرت شاهچراغ و امامزادگان تا میلاد علی بن موسی رضا (ع) اجرا می‌شود، به تقویت روح اعتقادی جامعه و گسترش فضای معنوی مردم کمک کند.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال دستگاه‌های فرهنگی آستان حضرت فاطمه معصومه (س) را به قطب معرفتی، معنوی و عاطفی دختران کشور تبدیل کنند؛ و برای محقق شدن این کارویژه در طول سال سلسله برنامه‌های تربیتی، آموزشی و فرهنگی تعریف نمایند.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت، در بخش دیگری از سخنانش گفت: در نگاه تمدنی ما زمانی که از کلمه دختر و زن یاد می‌کنیم شخصیت‌های بزرگواری همچون حضرت صدیقه (س)، حضرت زینب کبری (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) در جایگاه زن، مادر و دختر به ذهنمان متبادر می‌شود و چه تداعی مبارکی است؛ این امانتی است که حضرت باری تعالی به قلب و روح ما جاری و ساری کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده، با بیان اینکه نگاه تمدنی اسلام به جایگاه زنان بسیار رفیع است، افزود: باید از ظرفیت ویژه آستان حضرت فاطمه معصومه (س) و آثار و برکات شخصیت این بانوی بزرگ برای تربیت نسل مومن و مجاهد بهره گرفت.

وی با بیان اینکه باید این فرصت‌ها را به خوبی بشناسیم و در مقابل دشمن صف آرایی کنیم، گفت: می‌توان با این ظرفیت‌های تاریخی در جهت تمدن سازی اسلامی کشورمان بهره ببریم.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت، ادامه داد: سعی کنیم جشن‌ها و برنامه‌های محوری روز دختر با محوریت آستان حضرت معصومه (س) برگزار شود که زمینه حضور خادمین هم در این برنامه‌ها فراهم شود.

وی در پایان از همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه آستان حضرت فاطمه معصومه (س) و معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری برای تمرکز ویژه بر جشن‌های روز دختر تشکر و قدردانی کرد.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه