امروز: March 28, 2024

نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

اجتماعی تاریخ انتشار: ۰۱/۱۲/۰۹ بدون نظر   45 بازدید

اندازه فونت    

نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

عبدالرسول پور عباس سه شنبه شب با اعلام این خبر گفت: نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ هم‌اکنون به صورت کارنامه حاوی نمرات خام بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه، در مجموع ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند که در ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری با هم به رقابت پرداختند، تصریح کرد: بر اساس آمار ۶۰ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص بیشترین داوطلب شرکت‌کننده در گروه‌های آزمایشی گفت: گروه علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ داوطلب، بیشترین تعداد داوطلب شرکت‌کننده را داشت.

وی افزود:سپس گروه علوم انسانی با ۳۰۹ هزار داوطلب، در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۲۰ هزار و ۹۵ داوطلب شرکت کرده‌اند، همچنین گروه هنر ۳۹ هزار داوطلب و گروه زبان نیز ۵۹ هزار داوطلب شرکت‌کننده داشت.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: نتیجه علمی تمامی داوطلبانی که در این نوبت یا در نوبت دوم آزمون شرکت می کنند در قالب کارنامه نهایی شامل نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی نوبت اول یا دوم، نمره کل سابقه تحصیلی آموزش و پرورش و نمره کل نهایی حاصل از بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی دو نوبت و نمره کل سوابق تحصیلی و رتبه انها در سهمیه و بدون اعمال سهمیه در مرداد ماه ۱۴۰۲ به منظور انجام انتخاب رشته منتشر خواهد شد.

وی یادآور شد: ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین ماه آغاز و تا ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه