امروز: March 28, 2024

نهضت ملی مسکن در سال جدید روی ریل پیشرفت قرار می‌گیرد

اقتصادی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۱/۱۸ بدون نظر   45 بازدید

اندازه فونت    
نهضت ملی مسکن در سال جدید روی ریل پیشرفت قرار می‌گیرد

نهضت ملی مسکن در سال جدید روی ریل پیشرفت قرار می‌گیرد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی کشور به شمار می رود که از ابتدای دولت سیزدهم کلید خورده است و در این طرح دولت سعی دارد ۴ میلیون متقاضی را طی ۴ سال خانه دار کند.

در دو سال گذشته این پروژه فراز و نشیب های زیادی را طی کرده اما در حال حاضر به گفته مدیران این بخش، سرعت اجرای طرح افزایش یافته و بخشی از پروژه‌ها به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن هر سه ماه یکبار

در همین رابطه خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است که هر سه ماه تعدادی از پروژه های نهضت ملی مسکن به بهره برداری خواهد رسید و این طرح ها جدا از پروژه‌های مسکن مهر هستند.

او ادامه داد: سرعت اجرای این طرح در استان تهران بسیار خوب بوده و در صورتی که متقاضیان آورده خود را پرداخت کنند شاهد تسریع در روند اجرای این طرح خواهیم بود.

نهضت ملی مسکن در سال جدید روی ریل پیشرفت قرار می‌گیرد

این در حالی است که حدود ۵ میلیون نفر متقاضی در سال های گذشته از طریق سامانه ثمن‌ ثبت نام کرده بودند اما هنوز تعدادی از متقاضیان تعیین تکلیف نشده و هنوز در مرحله بررسی هستند که این بلاتکلیفی باعث اعتراض آنها شده است‌. به گفته بسیاری از متقاضیان میزان آورده آنها هنوز مشخص نیست و تاکنون دو مرحله ۴۰ میلیون تومانی واریز شده اما هنوز به طور دقیق اعلام نکرده اند که چه میزان باید واریز شود.

گفتنی است یکی از مشکلات اجرای این طرح، قیمت تمام شده ساخت این واحدها است که هنوز قیمت رسمی برای آن اعلام نشده و هر بار مسئولان و یا مدیران این طرح نرخ های متفاوتی اعلام می کنند.

قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن متری ۸ تا ۹ میلیون تومان است

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده بود: قیمت تمام شده ساخت این واحدها حدود ۸ تا ۹ میلیون تومان است البته این قیمت ها علی الحساب است و با توجه به تعدیل قیمت ها در سال جدید توسط سازمان برنامه و بودجه ممکن است تغییر کند.

اما محبت خواه مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در این خصوص گفته است که قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تهران تغییری نکرده و همان قیمت اعلام شده در سال گذشته است.

در صورت ورود بخش خصوصی، سرعت ساخت پروژه ها افزایش می یابد

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن در صورتی که بخش خصوصی ورود کند و در صورتی که قیمت مصالح ساختمانی افزایش چشم گیری پیدا نکند و تسهیلات به موقع پرداخت شود، تغییری نمی کند. همچنین با ورود بخش خصوصی به این حوزه شاهد تسریع در روند اجرای طرح خواهیم بود.

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با ابراز خرسندی از حضور افراد دارای فهم و دانش اقتصادی خوب در دولت، چند اقدام کلیدی و زمینه‌ساز جهش اقتصادی از جمله افزایش تولید مسکن را خواستار شدند و اعلام کردند که از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه باید استفاده شود.

با توجه به آنکه بسیاری از متقاضیان چشم انتظار تحویل واحدهای خود در قالب طرح نهضت ملی مسکن هستند دولت باید با تدابیر در نظر گرفته و همچنین استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و سازندگان هرچه سریعتر بخشی از این واحدها را در سال جدید تحویل دهد.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه