امروز: April 19, 2024

چگونه وسایل چوبی منزل را بچسبانیم؟

اجتماعی تاریخ انتشار: ۰۲/۰۱/۲۷ بدون نظر   46 بازدید

اندازه فونت    
چگونه وسایل چوبی منزل را بچسبانیم؟

چگونه وسایل چوبی منزل را بچسبانیم؟

شکستن پایه مبل، دستگیره کمد یا باز شدن لبه‌های کابینت می‌تواند هر خانم خانه‌داری را نگران کند. خصوصا در شرایط اقتصادی کنونی که تعویض هر وسیله چوبی می‌تواند هزینه بالایی به همراه داشته باشد!

ما در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه لوازم چوبی خود را به خوبی و با بهترین چسب‌ها تعمیر کنید. به خاطر داشته باشید که اگر یک وسیله چوبی را به شکل اصولی و مناسب بچسبانید حتی ممکن است اثری از جای چسب آن نیز باقی نماند. می‌خواهید بدانید چطور؟ با ما همراه باشید.

03

چطور وسایل چوبی را بچسبانیم؟

در قدم اول باید یک چسب مناسب انتخاب کنید. چسب‌های چوب مناسب دارای انواع گوناگونی هستند که استفاده آن‌ها با توجه به کاربرد آن‌ها متفاوت است. برند چسب لازیو یکی از بهترین تولیدکنندگان چسب چوب است که در ادامه انواع آن را بیشتر معرفی می‌کنیم. برای چسباندن صحیح قطعات چوبی علاوه بر انتخاب چسب مناسب باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • نواحی اتصال را روی دو قسمتی که باید چسبانده شوند علامت بزنید.
  • سطوح دو قسمتی که باید چسبانده شوند باید صاف باشند، در غیر این صورت آن‌ها را صاف کنید.
  • برای تسهیل چسبندگی چسب، سطوحی که قرار است چسبانده شوند را با یک پارچه و استون (برای چربی زدایی) تمیز کنید.
  • روی یکی از قطعات به خوبی چسب بزنید.
  • چسب را روی تمام سطح چوب به طور یکنواخت پخش کنید.
  • دو قطعه را در تماس، در موقعیت دلخواه قرار دهید و محکم فشار دهید.
  • چسب اضافی را در اطراف سطح اتصال تمیز کنید.
  • حداقل 24 ساعت زمان بدهید تا قطعات به خوبی خشک شوند.

02

بهترین چسب برای وسایل چوبی چیست؟

بهترین چسب با توجه به نیاز شما می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه بهترین انواع چسب و کاربرد آن ها را در اتصل قطعات چوبی شرح می‌دهیم.

چسب ۱۲۳ و چسب قطره‌ای

اگر می‌خواهید دو قطعه خیلی سریع به هم متصل شوند چسب ۱۲۳ و قطره‌ای بهترین انتخاب هستند. ترکیب سازنده و کاربرد این دو چسب شبیه یکدیگر است؛ با این تفاوت که چسب ۱۲۳ یک اسپری فعال کننده نیز به همراه دارد. این محصولات معمولا برای اتصال‌های کوچک مناسبند. چسب ۱۲۳ و چسب قطره ای لازیو می‌توانند همه قطعات چوبی مانند نئوپان، ام دی اف، اسباب بازی‌های چوبی یا سایر وسایل پلاستیکی، چینی فلزی و سرامیکی را خیلی سریع به هم بچسباند.

چسب چوب

این چسب تخصصی‌ترین نوع چسب برای اتصال قطعات چوبی است. این چسب که با نام چسب سفید نیز شناخته می‌شود یک چسب چوب به صرفه است. می‌توان از آن برای تعمیر همه اثاث چوبی منزل مانند مبل، میز، کمد و غیره استفاده کرد. اگر حجم مورد نیاز شما زیاد است این چسب انتخاب بهتری از چسب ۱۲۳ است. زمان خشک شدن کامل 24 ساعت است.

01

چسب پلی اورتان لازیو

چسب پلی اورتان یکی از قوی‌ترین و بادوام‌ترین انواع چسب چوب است. این چسب بسیار متنوع است و می‌توان از آن برای مواد مختلفی مانند چوب، پلاستیک، سنگ، فلز، سرامیک، فوم، شیشه و بتن استفاده کرد. چسب چوب پلی اورتان لازیو یکی از محبوب‌ترین چسب‌ها بر پایه پلی اورتان است. ضد آب بودن، این محصول را به گزینه‌ای عالی برای کاربردهای داخلی و خارجی تبدیل می‌کند.

چسب سیلیکونی

چسب‌های سیلیکونی، چسب‌های چوب بسیار قوی و حرفه‌ای هستند. این محصولات گزینه‌ای ایده آل برای کمدها و طبقات دیواری چوبی، قطعات چوبی بزرگ، نازک کاری چوبی و… هستند. این چسب‌ها می‌توانند چوب را به سطوح مختلف مانند دیوار، فلزات و پلاستیک بچسبانند. چسب سیلیکونی قابل استفاده در فضای باز و بسته است؛ زیرا در مقابل رطوبت و حرارت مقاومت خیلی خوبی دارد.

04

چسب گرانول PVC

چسب گرانول مناسب‌ترین چسب برای لبه زنی کابینت و کمد دیواری است. این چسب‌ها از نوع چسب‌های حرارتی هستند که به صورت دانه‌های جامد تولید می‌شوند. با این حال استفاده از آن‌ها در منزل ممکن نیست. در صورتی که به تعویض یا تعمیر لبه ورقه‌های MDF با چسب گرانول نیاز دارید با یک نجار مشورت کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت چسب گرانول PVC می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی سپیدرنگ مراجعه کنید.

چسب PVA

چسب PVA که به نام پلی وینیل استات نیز شناخته می‌شود، یک چسب ارزان و بسیار موثر برای مصارف نجاری داخل منزل است. این چسب غیر سمی است و به راحتی با آب تمیز می‌شود. از آن می‌توانید برای چسباندن پارکت چوبی، کاردستی‌های چوبی یا وسایل تزئینی چوبی استفاده کنید.

چسب اپوکسی

چسب اپوکسی از خانواده چسب‌های حرارتی است. این محصول به دلیل عملکرد مکانیکی عالی خود، از جمله مقاومت در محیط‌های دشوار (عوامل شیمیایی، دماهای شدید و غیره) محبوب شده است. از این چسب می‌توان برای اتصال انواع قطعات چوبی منزل استفاده کرد.

بهترین چسب چوب کدام است؟

در بالا خواص برخی از چسب‌ها را توضیح داده‌ایم که می‌توانید با آن‌ها چوب‌های کوچک یا بزرگ را بچسبانید. اما اینکه کدام چسب مناسب‌تر است به کاربرد و نوع وسیله بستگی دارد که در بالا برخی از آن‌ها را شرح دادیم.

در صورتی که سطح اتصال شما کوچک باشید ممکن است چسب قطره ای لازیو کافی و به صرفه باشد؛ اما اگر سطح بزرگ‌تر باشد استفاده از چسب چوب سفید بهتر است. همچنین چسب پلی اورتان یا چسب سیلیکون لازیو در مصارفی که به مقاومت رطوبتی و حرارتی نیاز است بهترین گزینه است.

06

جمع بندی: چسب چوب از کجا بخریم؟

برای چسباندن مناسب وسایل چوبی، علاوه بر به کار بستن روش اصولی اتصال، استفاده از چسب مناسب نیز ضروری است. در این مقاله مناسب‌ترین چسب‌ها و کربرد آن‌ها برای تعمیر لوازم چوبی معرفی شد.

برای خرید انواع چسب‌ چوب، چسب ساختمانی و چسب صنعتی برند لازیو می‌توانید به سایت فروشگاه سپیدآرنگ مراجعه کنید. چسب لازیو یکی از بهترین برندها و تولید کشور ترکیه است که به صورت انحصاری توسط شرکت سپیدآرنگ ایرانیان نوین وارد می‌شود

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه